Touching Juliette Trilogie


Pas op spoilers!




Titels: #1 Vrees me #1.5 Verwoest me #2 Breek me #2.5 Versplinter me #3 Vertrouw me
Auteur: Tahereh Mafi
Speelt zich af in: Omega Point, Het Herstel
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Juliette kan niemand aanraken. Eenzaam zit ze in een cel totdat Adam bij haar komt zitten. Hij was zowaar aardig voor haar. Maar dan beslist Warner dat zij uit de cel mag en ze wordt ingezet als oorlogswapen, dat is het idee erachter. Maar dan ontsnappen Adam en Juliette op de vlucht voor Warner komen ze aan in Omega Point. Samen met iedereen maken ze een plan om Het Herstel en Warner te vernietigen. 

Mijn mening

Ik hou van deze serie. In februari ben ik begonnen in Vrees me, hij was toen slechts €10 en ja wat had ik te verliezen. Mijn leven denk ik wel. Ik heb zo enorm lang op Breek me moeten wachten en daarna nog op Vertrouw me die net als Vrees me in de kast staan. Maar wow wat een serie is dit. 

Juliette was in het begin van Vrees me een zeer onzeker meisje, niet wetend wat ze in haar cel moet doen maar de ontwikkeling die zij meemaakt is ongekend. In Vertrouw me zitten, als ik het goed heb, helemaal geen doorgestreepte stukken terwijl in Vrees me best wel veel is doorgestreept. Ik ben trots op Juliette dat ze ondanks alles zo is gegroeid.

En dan heb je Warner nog, lieve leuke Warner. Na Vrees me had ik nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar Warner is geweldig. Ik geef toe dat hij in Vrees me best wel een eikel is maar dat maakt hij helemaal goed in Breek me en Vertrouw me. Ik kan me alles van Warner vrij goed herinneren met zijn grote groenen ogen. En dan zeggen dat ik groene ogen niet mooi vind, keek mijn vriend eens goed aan en wat heeft hij. Juist groene ogen. 

Adam is ook niet verkeerd. Dit dacht ik na Vrees me en Versplinter me. In Breek me bleek hij toch niet helemaal wie ik dacht dat hij zou zijn. Maar goed mensen veranderen en ik verander mijn mening over Adam. In Breek me liet hij Juliette gaan eerst dacht ik wat doe je nu weer Adam? Maar later was ik wel blij dat ze met Warner was. 

Ik wil meer van Tahereh Mafi, ik hoop dat dit er ook gaat komen.

Ik geef de Touching Juliette serie 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten