Vrees me

Ik ben een monster - Ik heb een gave.
'Je kunt me niet aanraken,' 
fluister ik. 
Ik lieg, 
hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.
Raak me alsjeblieft aan,
is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.
Vreemde dingen.
Slechte dingen.
Dode dingen.
Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.
Maar Juliette heeft haar eigen plannen.
Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.
Titel: Vrees me #1 Touching Juliette
Auteur: Tahereh Mafi
Aantal bladzijde: 351
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Juliette zit opgesloten omdat ze met haar huid mensen kan doden. Wanneer Adam in haar cel komt verandert alles. Ze mag haar cel uit en ze wordt naar Warner gebracht hij heeft grote plannen met Juliette. Samen met Adam maakt ze plannen om te ontsnappen van Warner en het lukt. Ze zijn ontsnapt.

Mijn mening

Na de eerste 50 bladzijde dacht ik is dit het? Vindt iedereen dit zo geweldig ik begreep het niet. Maar daarna wanneer het verhaal op gang komt houdt Mafi je vast. Ze sleurt je het boek in en het laat je niet meer los. De laatste 50 bladzijdes zijn zo spannend dat ik gewoon baalde wanneer ik iets anders moest gaan doen dan dit boek lezen.

Ook snap ik niet waarom mensen team Warner zijn. Adam is zo veel keer leuker dan dat Warner is. Warner is zo gemeen en Adam is gewoon lief en leuk. Hoe Juliette is en hoe zij zich door het boek ontwikkeld is zo enorm. Het is niet vervelend om te lezen over Juliette, ik vind haar interessant om over te lezen. 
Dit boek is zo veel meer dan ik verwacht had. Na de achterkant te hebben gelezen en nadat de cover goed bestudeerd was dacht ik dat het heel erg op Lauren Kate's Fallen zou gaan lijken. Maar dat viel mij eigenlijk heel erg mee.

Voor mij had het boek veel langer mogen zijn, vooral omdat ik deel twee Breek me niet heb. Ik baal enorm hiervan. Ik snap niet waarom ik dit boek niet eerder heb gelezen. Het verhaal is geweldig om te lezen en ik ben heel erg benieuwd hoe dit in de volgende twee boeken van de trilogie verder gaat. 

Ik geef Vrees me 5/5 sterren omdat het gewoon een geweldig goed boek is.

Ik trakteer jullie op mijn mooie boeken selfie. Dit is gewoon leuk om te doen. En ja het is Valentijnsdag en ik ben soort van verliefd op dit boek.

CONVERSATION

1 reacties: