I am Number Four

We kwamen hier met ons negenen. We zien eruit als jullie. We praten als jullie. We leven net als jullie. Maar we zijn anders. We kunnen dingen doen waar jullie alleen maar van kunnen dromen. We hebben krachten die jullie wildste dromen te boven gaan. We zijn sterker en sneller dan alles en iedereen. We zijn de superhelden uit jullie films en stripverhalen. Maar we bestaan echt.

Ons plan was om te groeien, om te trainen en sterker te worden. Om gezamenlijk te vechten. Maar zij wisten ons te vinden. Nu zijn we op de vlucht. We proberen onopgemerkt door het leven te gaan, op plekken waar je ons nooit zou zoeken. We gaan op in de massa. We zijn jullie buren, vrienden, klasgenoten, zonder dat jullie het weten. 

Maar zij weten het wel…

Ze kregen Nummer Een in Maleisië te pakken.
Nummer Twee in Engeland.
En Nummer Drie in Kenia.
Ze werden alle drie gedood.
Ik ben Nummer Vier.
Ik ben de volgende.

Titel: I am Number Four
Auteur: Pittacus Lore
Aantal bladzijde: 327
Speelt zich af in: Amerika
Uitgeverij: A.W. Bruna

Samenvatting

John ziet er uit zoals wij alleen dat is hij niet. Hij is afkomstig van de planeet Lorien toen daar oorlog uitbrak tussen de Loriers en de Mogadoren is hij met acht andere kinderen naar de aarde gevlucht. Elk kind heeft een soort mentor. De Mogadoren maken jacht op de kinderen en proberen ze te vermoorden. Nummer een, twee en drie zijn dood John is nummer vier. Hij is de volgende. Wanneer hij in Florida een van de Mogadoren tegenkomt slaan hij en Henri op de vlucht naar Paradise (Ohio). John krijgt daar een redelijk normaal leven, hij ontmoet Sarah met wie hij een relatie krijgt en Sam zijn beste vriend. Alles ging goed totdat de Mogadoren ontdekt hebben waar John is. Zijn leven veranderd voor goed. 

Mijn mening


Ik vind het echt  zo'n leuk boek. Ik vind het sowieso een aanrader voor iedereen. Hij is super spannend waardoor je maar blijft doorlezen. Het is wel een klein beetje romantisch maar niet storend, het bleef een beetje op de achtergrond. Ik wist eigenlijk niet dat er een vervolg van dit boek was. Ik heb hem (helaas) ook nog niet gelezen dus kan daar niet zo veel over zeggen. Ik vind het erg leuk dat je een deel van de naam van de schrijver terug ziet in het boek. Ik denk dat Lorien afgeleid is van Lore, de achternaam van de auteur. Ik vind de originele kaft minder mooi dan de film kaft. Ik heb zelf de film kaft en hij is echt super mooi, en hij staat mooi tussen de andere. The Power of Six is het tweede boek , The Rise of Nine is het tweede boek en The Fall of Five het vierde boek in de Lorien Legacies. 

Ik geef I am number four 5/5
Verfilming

Ik ben erg benieuwd naar de film. Ik heb hem helaas nog niet gezien. Ik zou hem dolgraag willen zien aangezien Dianna Agron (Glee) Sarah speelt. Alex Pettyfer speelt John en ik zou ze graag samen willen zien. Ik vind ze er samen wel super lief uit zien! Voor de rest van de cast klik hier














Zijn jullie ook zo enthousiast over dit boek of vinden jullie de film toch beter?

CONVERSATION

3 reacties:

  1. Super leuk! Ik voeg hem meteen toe aan mijn to read lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boek en film zijn beide geweldige, de vervolgdelen op boek 1 zjn ook eeg goed. Deel 4 komt trouwens volgende maand uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik wist niet dat er een boek was van I am number four. Ik heb de film wel gezien dus ik ben benieuwd naar het boek, Ik ga hem zeker nog eens lezen :').

    BeantwoordenVerwijderen