DIY: TBR jar

Gisteren had ik besloten dat ik een nieuwe TBR jar nodig had. Dus daarvoor ging ik gelijk naar de winkel. En ik zeg een ding, hij is zo mooi geworden. Ik heb besloten om er een leuke DIY van te maken.

Benodigdheden:


- Potje (mijne was €2.00 bij de Blokker)
- Nagellak
- Glas verf (Action €1.00)
- Satéprikker
- Verfkwasten
- Zilverfolie 
- Schuursponsje


Ik heb de onderkant eerst roze gemaakt met nagellak, dit kan je natuurlijk weglaten. Links is met nagellak en rechts is zonder. 

- Druppel verschillende kleuren nagellak op het zilverfolie. Maak wat lijnen met de satéprikker. Voeg eventueel nog meer nagellak toe en herhaal dit.
- Zet de onderkant van de pot in de nagellak. 
- Verspreid  de nagellak met het schuursponsje.
- Laat de nagellak nu goed drogen, ik heb hem de hele nacht laten drogen voordat ik verder ging.


Pak nu de glasverf en de penselen erbij.

Ik heb eerst wat ik wou verven op het glas getekend met stift, dit kan je er weer af vegen met wat keukenrol als het niet goed is.

- Maak met de blauwe verf twee wolkjes op de pot en een grote op de deksel.Je kan ze in verven, dit heb ik alleen op de deksel gedaan.
- Schrijf een tekst met de zwarte verf in de wolkjes. Op de pot staat TBR. TBR? Op de deksel heb ik READ staan. Je kan ook kiezen voor iets anders, ik vind deze tekst wel erg toepasselijk op een TBR jar.

De verf is snel droog, je kan nu je nieuwe potje gaan gebruiken. 

Wat vinden jullie van mijn nieuwe TBR jar en de DIY die erbij hoort?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten