Boekverfilmingen

Valt het jullie niet ook op dat heel veel boeken verfilmd worden? Ik werd me erdoor bewust toen ik de trailer van The Hunger Games Mockingjay pt. I zag. Na wat research, ben ik erachter gekomen dat meer YA boeken worden verfilmd dat ik had gedacht.Dankzij deze lijst op IMDB.com heb ik een klein overzicht gevonden wat er nog allemaal komt. 


Als je kijkt naar wat ik tot nu toe in 2014 heb gelezen. Uit de maar liefst 101 boeken worden of zijn er maar liefst 17 verfilmd. De series heb ik niet meegerekend. Als je dit gaat omrekenen wordt ongeveer 2 op de 10 boeken verfilmd. 

Velen weten dat Hush Hush (Becca Fitzpatrick) verfilmd wordt, ik zit daar enorm op te wachten, ik ben benieuwd wie Patch mag spelen. Ook ben ik benieuwd hoe het verhaal verfilmd gaat worden. Wanneer deze uitkomt is nog steeds (helaas) onbekend.

The maze runner en If I stay zijn twee verfilmingen die deze maand uitkomen. Ik kan je zeggen dat ik dit weekend naar If I stay ga. Ik ben erg benieuwd hoe ze alles gemaakt hebben. Beide zijn unieke boeken. Ik kan niet wachten om ze te zien.

Wat ik niet wist is dat ze De test (Joelle Charbonneau) ook gaan verfilmen. Het boek lijkt heel erg op The Hunger Games (Suzanne Collins) en ben bang dat de film ook erg op de verfliming van The Hunger Games gaat lijken. Erg jammer aangezien ik de tweede film van The Hunger Games veel beter vind.

Volgend jaar kunnen we al van de verfliming van Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (Ransom Riggs) genieten. Ohmijngod wat kijk ik hierna uit. Zoveel kinderen met bijzondere gaven. Ik ben er klaar voor. Ik denk wel dat het een vrij enge film gaat worden.

Nog niet genoeg van YA gehad? Daughter of smoke and bone (Laini Taylor) wordt ook nog verfilmd. Het verhaal speelt zich af in Praag dus ik hoop eigenlijk dat ze ook naar Praag gaan om te filmen. Daarnaast ben ik benieuwd wie Karou gaat spelen. Het meisje met de blauwe haren. Er is nog weinig bekend hierover helaas!

CONVERSATION

5 reacties:

  1. Ik ga zondag naar de Maze Runner. Nu nog even snel in het boek beginnen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah allemaal geweldige boeken en ik wil er nog zoveel lezen, maar kan niet allemaal tegelijk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat veel films, ik zou bijna een jaarabonnement voor de bioscoop aanschaffen aangezien ik nu wel heel veel wil zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is Hush Hush min of meer afgeblazen, dat liet de schrijfster in ieder geval weten. Voorlopig gaat dat dus jammer genoeg niet gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit genoeg boekverfilmingen :D

    BeantwoordenVerwijderen