De kick

De zestienjarige vrienden Peter, Maurice, Steef, Danny en Frits wonen in een chique buurt. Ze hebben alles wat hun hartje begeert, maar ze vinden hun leven saai. Geïnspireerd door een gangsterfilm besluiten ze een wraakactie uit te voeren.
Na deze actie raken ze verslaafd aan de adrenalinekick. Verslaafd aan de spanning, de angst en het gevaar. Om de beurt kiezen de jongens een nieuw slachtoffer. Ze gaan steeds verder en proberen elkaar te imponeren. Tot het gruwelijk misgaat...
Titel: De kick
Auteur: Helen Vreeswijk 
Aantal bladzijdes: 320
Speelt zich af in: Nederland
Uitgeverij: Van Goor


Samenvatting

Vijf vrienden bedenken wraak acties voor een persoon die ze echt haten. Wanneer ze beginnen twijfelen ze nog aan hun actie maar eenmaal begonnen genieten ze zo van de adrenaline. Een verslaving van de adrenaline komt waardoor hun acties steeds gestoorder en gevaarlijker worden. 

Mijn mening

Ik wist niet goed wat ik kon verwachten van De kick. Ik heb meerdere boeken van Helen Vreeswijk gelezen en er erg van genoten. Hierdoor lag mijn verwachting al hoger. 

Eenmaal in De kick begonnen kon ik niet stoppen. In een stuk door heb ik hem gelezen. Ik moest en zou weten hoe hij eindigt wat er fout ging met de jongens. Twee uur nadat ik in het boek ben begonnen wist ik het. Het was een feit De kick had ik in twee uur uitgelezen.

Zoals in alle boeken van Helen Vreeswijk wordt er op de achtergrond de politie beschreven. Hoe zij omgaan met de zaken die de jongens creëren. Super leuk vind ik dat. Op zijn tijd hou ik wel van een goed politieboek.

Ik wil niet veel meer kwijt over De kick ik ben erg bang dat ik ga spoilen en jullie leesplezier bederf. Als je hem nog niet gelezen heb dan moet je dat zeker doen!

Ik geef De kick 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten