Geek girl

Mijn naam is Harriet Manners en ik ben een "geek". Ik weet dat omdat ik het net heb opgezocht in het woordenboek. Ik heb een vinkje gezet naast de symptomen die ik herken, en ze blijken allemaal op mij van toepassing! Eerlijk gezegd komt het niet als een enorme verrassing.'

Harriet Manners weet best veel; zo weet ze dat een mens gemiddeld 15 keer per dag lacht, hommels niet kunnen lopen, en dolfijnen met één oog open slapen. Ze is geen nerd, maar een charmante allesweter - een geek, zeg maar. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model en besluit dat dit dé kans is om van haar geeky imago af te komen. Terwijl ze in hilarische situaties belandt, komt ze erachter dat er niet bepaald een klik is met de modewereld. Maar kan ze nog teruggaan naar de oude Harriet die ze ooit was?

Titel: Geek girl #1 Geek girl
Auteur: Holly Smale
Aantal bladzijdes: 303
Speelt zich af in: London (Engeland)
Uitgeverij: Gottmer

Samenvatting

Harriet Manners weet veel, ze is ontzettend slim. Wanneer haar vriendin haar mee neemt naar een scouting voor modellen wordt Harriet gescout. Geheel onverwachts wordt zij een model. Maar dat gaat niet altijd goed, ze werkt zichzelf redelijk vaak in moeilijke situaties.

Mijn mening

Wat een aparte cover heeft Geek girl zeg, alle boeken in de serie hebben dat en ik ben fan. Ik heb deel twee al gelezen en ja ze zijn wel leuk om te lezen.

Ik had enorm veel moeite met het begin van het boek. Ik kon er niet inkomen, de eerste honderd bladzijdes waren voor mij een ramp. Daarna kwam ik erin en werd het beter. Het is best wel een grappig boek maar niet dat je hardop zit te lachen. 

Ik heb veel gemengde dingen gehoord over Geek girl dus ik dacht ik geef hem ook maar een kans. Ik snap ook wel waarom er gemengde recensies zijn. Ik had best wel wat moeite met het begin van het boek. Maar wanneer het grappig werd werd ik langzaam maar zeker fan. 

Ik vind dat de personen best wel raar beschreven worden. Harriet heeft een stalker, vermoedelijk (denk ik dan) een jongen die haar leuk vindt. Maar waarom hij haar stalkt wordt niet beschreven. Ik vind het erg jammer, ik wou wel meer weten over waarom hij dat doet.

Als je hem niet helemaal super vindt dan zou ik deel twee lezen, naar mijn mening is ie beter.

Ik geef Geek Girl 3.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten