Thirteen Reasons why

Stel je voor. Je zit op de middelbare school en bent verliefd - op het meest bijzondere meisje van de klas natuurlijk. Een tijdlang bewonder je haar vanuit de verte. Je weet zeker dat je haar nooit kunt krijgen. En dan opeens, is er die avond. Er gebeurt niets, maar jullie praten, er is een klik, en een belofte van meer.

En dan is ze er opeens niet meer. Ze is dood. Hannah heeft zelfmoord gepleegd. Daarvoor had ze niet één maar dertien redenen. Er zijn, volgens haar, dertien schuldigen. En die klaagt ze persoonlijk aan in een getuigenis die ze op cassettebandjes heeft opgenomen.

En dan liggen opeens die bandjes voor jouw deur...

Titel: Thirteen Reasons Why
Auteur:  Jay Asher
Aantal bladzijde: 304
Uitgeverij: Lemniscaat

Samenvatting

Hannah heeft zelfmoord gepleegd. Wanneer zij de dertien tapes waarop ze haar redenen heeft gezet waarom ze zelfmoord heeft gepleegd. Die dertien redenen zijn dertien mensen. Ieder heeft iets gedaan. De tapes komen bij Clay aan. 

Mijn mening

Wat een goed boek! Het is wel een heftig thema waar ik niet zo op was gekomen. Ik had alleen er problemen mee wanneer het niet duidelijk was wat de tape was en wat niet de tape is. Ik had dat wel wat beter willen zien. Ik stoorde me ook aan page ... wat om de zoveel tijd er stond. Het stond ook gewoon midden in een zin, dat vond ik helemaal niet fijn om te lezen. Verder vind ik het echt een prachtig boek. Ik vind de stukken van de tape erg mooi en ik vind het mooi in het verhaal passen. Een extra toevoeging. Ik ben erg emotioneel nadat ik dit boek heb gelezen, ik vind dat er meer aandacht moet komen voor mensen die zelfmoord plannen hebben. Ik hoop dat niemand die dit boek gelezen heeft dit na gaat doen. Ik vind je dan alleen maar dom.

Ik geef Thirteen reasons why 5/5

De tapes

Ik heb opgezocht of je de tapes komt beluisteren en tot mijn grote dank waren die er. Ik deel ze graag met jullie zodat zonder dat je het boek hebt gelezen toch een idee krijgt waar het boek over gaat. Dus klik hier voor de tapes.

Hebben jullie dit boek ook gelezen of staat hij op je to read lijst? Ik zou het graag willen weten wat jullie er ook van vonden.


CONVERSATION

2 reacties:

  1. Het lijkt mij een mooi maar ook wel een heftig boek. Je hebt me er wel nieuwsgierig naar gemaakt zeg, ik heb ook nog nooit van het boek gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen