De val van vijf

De Gardes zijn eindelijk herenigd, maar zijn ze wel uit het juiste hout gesneden om de strijd tegen de Mogadoren te winnen? John Smith, Nummer Vier, dacht dat alles zou veranderen zodra ze elkaar hadden gevonden. Ze zouden niet langer hoeven vluchten. Ze zouden de Mogadoren bestrijden. En ze zouden winnen. Maar hij vergiste zich. Na hun confrontatie met de Mogadoorse heerser, waarbij ze bijna werden vernietigd, weten de Gardes dat ze compleet onvoorbereid zijn en ze kansloos zullen worden overtroefd. Nu houden ze zich schuil in het penthouse van Negen in Chicago, waar ze zich beraden op hun volgende zet…
Titel: De val van vijf #4 Lorien Legacies
Auteur: Pittacus Lore
Aantal bladzijde: 248
Speelt zich af in: Verenigde Staten
Uitgeverij: AW Bruna

Samenvatting

Nu Sarah bevrijd is van de Mogs zit alleen Sam nog opgesloten. Maar dan komt er een Mog die hem laat ontsnappen, zijn zoektocht naar de rest van de groep begint. Ondertussen zijn alle Gardes op zoek naar nummer vijf. Wanneer hij gevonden is, valt hij wel te vertrouwen? 

Mijn mening

Eindelijk had ik hem hoor, het duurt even maar dan heb je ook wat. Ondanks dat alle boeken best wel dun zijn zitten ze vol spanning. Ik had hem binnen 24 uur uit, dit zegt niks. Vinden ze Sam of vinden ze hem niet? Dat is de vraag.. En met nummer vijf, hij is best wel eng vind ik.

Sarah is weer terug yes! Ik vond haar in het tweede boek verschrikkelijk maar nu ze weer terug is, vind ik haar geweldig. Ze is stoer en gaat niet uit de weg om zelf de Mogs neer te halen. Ik kan niks meer zeggen dan dat ik haar geweldig vindt. Ik ben blij dat ze weer terug is.

Er zitten zo veel plottwisten in dit boek, zo veel heb ik gewoon niet zien aan komen. Ik ga geen voorbeelden noemen omdat ik jullie niet wil spoileren. Maar dat maakt het boek juist zo leuk. Iedereen is heel erg onvoorspelbaar.

Als ze De val van vijf zouden verfilmen zou ik erg blij zijn. Er zit zo veel actie in net als in boek  een ik ben nummer vier. Ik vind dit een enorm goede verfilming. Jammer genoeg wordt de rest van de serie niet verfilmd. Hoe graag ik het ook zal willen. Zien jullie het ook al voor je, Sarah die Mogs afschiet. Ik zeg geweldig!

Ik geef de val van vijf 5/5. Heel toepasselijk.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten