Het eerste boek der dromen

Sinds Liv Silber met haar moeder en zusje naar Londen is verhuisd, droomt ze nogal vreemd. Lange gangen met versierde deuren, in raadsels sprekende standbeelden, de nanny die haar achtervolgt met een bijl... Liv droomt zelfs over een kerkhof, waar ze midden in de nacht vier jongens allerlei mysterieuze rituelen ziet uitvoeren. Nog vreemder wordt het als de jongens echt blijken te bestaan. En het allervreemdst is misschien wel dat ze dingen over Liv weten die alleen in haar dromen voorkomen. En dat is nog maar het begin...
Titel: Het eerste boek der dromen #1 Silber
Auteur: Kerstin Gier
Aantal bladzijdes: 326
Speelt zich af in: Londen (UK)
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Liv verhuist constant met haar zusje en moeder heen en weer. Nu verhuizen ze naar Londen, naar de nieuwe vriend van hun moeder. Ze gaan naar school en maken nieuwe vrienden. Grayson, Livs nieuwe stiefbroer, gaat naar dezelfde school hij is een van de populairste jongens in school. In haar dromen ontmoet Liv Henry een vriend van Grayson. Maar dan wanneer de jongens iets mysterieus willen doen, gaat Liv mee.

Mijn mening

Ik zag Silber bij de bibliotheek liggen en ik dacht hé die heb ik nog niet gelezen. Dit gebeurt mij niet heel vaak meer. Maar goed toen hij eenmaal thuis was ging ik pas kijken waar het boek over ging. Ik dacht oh hij is van Blossom Books dus hij moet wel goed zijn.

Eenmaal toen ik erin begon had ik het gevoel van wauw waarom heb ik dit boek niet eerder gezien? Liv vind ik een erg toffe meid. Soms heeft ze van die opmerkingen waarvan ik denk 'heeft ze dat nou echt hardop gezegd?' Ja is hierop mijn antwoord.

Die dromen van Liv vind ik best wel eng. Ze ontmoet mensen die ze nooit eerder heeft ontmoet en wordt vrienden met ze. Soms gebeuren er rare dingen. Ik vind het wel jammer dat je niet goed kan zien waar de droomwereld begint en wanneer hij eindigt. Soms wanneer Liv weer in de echte wereld zat dacht ik dat ze nog droomde. Beetje verwarrend.

Ik vind Henry echt een hele leuke jongen. Zeg ik zeg dit wel over meer jongens maar hij is echt geweldig. Hij is anders dan alle andere jongens en wanneer hij in Livs dromen komt dan is ie op zijn allerbest. 

En natuurlijk een clifhanger. Boek twee is nog niet uit en ik kan zeker niet wachten totdat ik hier aan kan beginnen. Zijn er mensen die er voor kunnen zorgen dat Kerstin Gier iets sneller gaat schrijven? Ik wil heel graag boek twee hebben.

Ik geef Silber 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten