The Hunger Games

Katniss Everdeen woont met haar moeder en haar zusje in het 12e en armste district van Panem. Daar heerst het keiharde regime van het welvarende, brute Capitool. Bij de jaarlijkse Hongerspelen moeten twaalf jongens en twaalf meisjes in een gemanipuleerde arena de strijd aan gaan op leven en dood. Zo begeeft ook Katniss zich onder het oog van de hele bevolking in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici staat ze voor de vraag: hoe ver ga je om te overleven?
Titel: The Hunger Games (Hongerspelen)
Auteur: Suzanne Collins
Aantal bladzijde: 384
Speelt zich af in: Panem 
Uitgeverij: Het spectrum

Samenvatting

Het futuristische Panem is opgedeeld in twaalf districten. Elk jaar worden de Hongerspelen georganiseerd. Hierbij moeten uit elk district een meisje en een jongen vechten tot de dood. Wanneer in district twaalf Primrose Everdeen wordt gekozen bied haar zus Katniss zich aan als vrijwilliger. Samen met Peeta gaan zij naar het Capitool waar de rijke mensen wonen. Hier bereiden ze zich voor op hun gevecht in de arena. In de arena is het ieder voor zich, Peeta sluit zich aan bij de Beroeps, terwijl ze Katniss proberen te vermoorden verstopt Katniss zichzelf hoog in de bomen. Later krijgt ze een verband met Rue de meisjes tribuut uit district 11. Niet lang daarna sterft Rue. Wanneer de spelmakers mededelen dat een district, dus jongen en meisje tribuut kunnen winnen gaat Katniss opzoek naar Peeta. 

Mijn mening

De eerste keer toen ik hem las dacht ik echt van wow dit is echt een goed boek, later toen ik hem voor de tweede keer las vond ik dat ook maar na Divergent vind ik hem wat tegenvallen. Het verhaal is erg mooi waar ik erg van hou. Er zit veel spanning in waardoor je echt in het boek komt te zitten. Ik vroeg me af wat er zou gebeuren als ik in de plaats van Katniss kom te staan. Ik vind het fijn lezen dat het boek alleen maar geschreven is vanuit het oogpunt van Katniss. 


Ik geef The Hunger Games 5/5

Vervolg

De Hongerspelen is slechts het eerste boek in de trilogie.  Het vervolg Vlammen (Catching Fire) is ook heel leuk, en het laatste boek Spotgaai (Mockingjay) vond ik ook leuk! Ik vind de Engelse titels veel mooier dan dat  de Nederlandse zijn. Ik zou de hele trilogie pas gaan lezen wanneer je het eerste boek De Hongerspelen super leuk vindt, als je dat niet vindt zal ik niet door lezen om teleurstelling te voorkomen. 


Verfilming



De Hongerspelen is in maart 2012 uitgekomen in de bioscoop, natuurlijk heb ik deze ook gezien en vond ik de film erg leuk om naar te kijken! Ik kijk erg uit naar de tweede film Catching Fire waar ik waarschijnlijk niet lang naar de première heen ga. De première van Catching Fire is op 22 november 2013. Wanneer Mockingjay Part I en Part II uitkomen is nog niet bekend. Naar mijn mening is de trailer van Catching Fire 10 keer mooier dan die van The Hunger Games, waardoor ik erg benieuwd ben naar de film. Zie de Catching Fire trailer hieronder.



                                    

Wat vinden jullie van De Hongerspelen trilogie? En zijn jullie ook zo benieuwd naar de film?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten