Morgen toen de oorlog begon

Dit is het eerste deel in een wat ik vind onderwaardeerde serie Morgen toen de oorlog begon.
Titel: Morgen toen de oorlog begon 
Auteur: John Marsden
Aantal bladzijde: 331
Speelt zich af in: Australië
Uitgeverij: Gottmer 

Samenvatting

Wanneer zeven vrienden in de outback van Australië gaan kamperen en terug keren is hun lang in oorlog. Zij hebben in de outback niks mee gekregen. Hun ouders en iedereen uit de stad is gevangen genomen door de bezetters. Ze proberen iedereen te bevrijden alleen ze hebben niks, niks om mee te vechten. 


Mijn mening

Toen ik dit boek kocht twee jaar geleden vond ik de titel en de kaft super gaaf. Na twee jaar is dit nog steeds niet veranderd. Ik hou van dit boek, de schrijfstijl van Marsden is prettig om te lezen waardoor je snel door wilt lezen. Ik ben erg benieuwd naar de andere delen uit deze serie. Ik heb boek drie ook al hier liggen. Ik vind dat dit boek erg leuk is aangezien het heel spannend is. Ik wou zo door naar deel twee (die ik helaas niet heb). In het boek staat vriendschap centraal, een hele mooie vorm van vriendschap vind ik. 

Ik geef Morgen toen de oorlog begon 4.5/5

Verfilming



Het gelijknamige Engelse boek is verfilmd. Ik denk niet dat ik de film ga kijken aangezien ik denk dat na het boek de film erg kan tegenvallen. Als hij ooit op tv gaat komen ga ik hem denk ik wel kijken, ik ben er wel benieuwd naar. Ik vind de Australische accenten in de trailer echt super leuk, ik hou sowieso al van een accent. De trailer vind ik er super gaaf uit zien, het ziet er wel uitnodigend uit. 

                                  

CONVERSATION

1 reacties: