Alles of niets!

Nikki's jeugdliefde Koen heeft haar verlaten. Zij kan zich daar niet bij neerleggen en zet alles op alles om hem terug te krijgen, tot ze erachter komt dat ze al maanden dagelijks in de trein zit met een aantrekkelijke man die perfect bij haar past.

Die man is Thijs. Zijn vriendin Roos heeft onlangs haar affaire met een collega aan hem opgebiecht. Ze hebben besloten samen verder te gaan, maar Thijs heeft het er moeilijk mee. Dus wanneer hij aan de praat raakt met het meisje in de trein, vertelt hij haar dat hij single is. Zo voelt hij het namelijk ook.

Roos doet haar best om na haar misstap haar relatie met Thijs te redden. Als ze via via hoort dat hij is gesignaleerd met een andere vrouw, wil en kan ze dat niet geloven. Het zal toch niet waar zijn dat ze háár Thijs verliest aan een ander? 


Titel: Alles of niets!
Auteur: Gillian King
Aantal bladzijdes: 240
Speelt zich af in: Den Haag (Nederland)
Uitgeverij: Zomer & Keuning

Samenvatting

Nikki heeft zojuist haar jeugdliefde verloren. Roos heeft het gevoel dat ze haar jeugdliefde aan het verliezen is. Thijs de nieuwe vlam van Nikki, de vriend van Roos moet kiezen. Of zijn relatie met zijn jeugdliefde op het spel zetten of Nikki verliezen.

Mijn mening

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het exemplaar van Alles of Niets!

Alles of niets lees je vanuit twee perspectieven, die van Nikki en die van Roos. Midden in een hoofdstuk stoppen wordt niet aangeraden, ik raakte de draad daardoor een beetje kwijt. Mij hoor je in ieder geval niet klagen om het verhaal.

Alles of niets is een chicklit. Niet meer en niet minder. Wat wel vreemd was dat vreemdgaan zo centraal stond. Ik had dat niet zien aankomen. Het past eigenlijk helemaal niet in het feelgood genre. Maar toch genoot ik ervan. Hoewel dat raar klinkt vond ik het verhaal zeer vermakelijk. 

Niet te geloven dat ik Nikki eigenlijk wel leuk vond. Ik had zelfs medelijden met haar. Maar na een tijdje, toen ik erachter kwam hoe ze eigenlijk was. Was dat meteen weer weg. Wat is zij achterbaks zeg. Ik heb gewoon geen connectie met haar. Ze is een arrogante trut. Na het laatste hoofdstuk gelezen te hebben kan er ook wel iets van een persoonlijkheidsstoornis in de weg zitten. 

Alles of niets is eigenlijk niet te vergelijken met de andere boeken van Gillian King. Vooral omdat er eigenlijk weinig chicklits zijn die over vreemd gaan gaan. Maar aan de heerlijke schrijfstijl is niets veranderd. Gillian King heeft toch wel ballen dat ze over iets anders schrijft dan de gemiddelde chicklit. Ik kan dat wel waarderen. 

Ik geef Alles of niets 5 / 5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten