Emmy & Olivier

Wat doe je als je beste vriend na tien jaar afwezigheid plotseling op de stoep staat? 

De zeventienjarige Emmy krijgt de schrik van haar leven wanneer haar buurjongen na tien jaar vermissing plotseling weer voor de deur staat. Olivier en zij waren onafscheidelijk tot hij op zijn zevende ontvoerd werd. Zijn verdwijning zette haar wereld op zijn kop. 
Zou Olivier haar na al die jaren nog herkennen? Is er iets over van hun speciale band? Tijdens geheime surfdates leert Emmy Olivier opnieuw kennen. Hij is veranderd - langer, breder, mannelijker - maar nog net zo leuk. Wat is er precies gebeurd op zijn zevende? En welke rol speelt Emmy in dit drama?

Titel: Emmy & Olivier
Auteur: Robin Benway
Aantal bladzijdes: 320
Uitgeverij: De Fontein

Samenvatting

Emmy verliest haar beste vriend wanneer ze zeven is. Olivier wordt door zijn vader ontvoerd. Wanneer Olivier tien jaar later terug keert is het nog maar de vraag wat hij zich nog herinnert over zijn vriendschap met Emmy.

Mijn mening

Ik ben helemaal voor de cover van Emmy & Olivier gevallen. Wat een parel is het. De cover geeft het verhaal, een deel ervan, goed weer. Na het lezen van de achterflap dacht ik wow dit kan of geweldig worden of helemaal niks. Gelukkig is het het eerste geworden.

Het verhaal begint dus met dat Olivier verdween. Alles wat in het verleden gebeurde wordt met flashbacks terug gebracht. Ik vind dat erg leuk gedaan. Niet gauw daarna wordt het grote nieuws bekend gemaakt. Olivier komt terug!

Meteen zie je al dat Emmy haar grote vriend gemist heeft. Door het boek heen hebben ze hun ups and downs. I love it! Ondanks dat Olivier zich eigenlijk niks meer herinnert is hun vriendschap erg leuk om over te lezen.

Langzaam maar zeker zie je de vriendschap tussen Emmy en Olivier groeien. Dit is toch wel het leukste, en eigenlijk het enige, waar het boek om draait. Ik vind het prachtig om hier over te lezen. Emmy & Olivier is een hartverwarmend verhaal. Ik werd er helemaal warm vanbinnen van.

Ik geef Emmy & Olivier 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten