Snow white and the huntsman

Lang geleden leefde Sneeuwwitje met haar vader, de koning, in een groot en gelukkig rijk. Maar op de dag dat haar vader een nieuwe bruid mee naar huis nam, de wonderschone Ravenna, sloeg het noodlot toe. Op zijn huwelijksnacht werd haar vader door Ravenna vermoord en Sneeuwwitje moest haar dagen voortaan doorbrengen in een koude, vochtige toren, terwijl Ravenna en haar tweelingbroer Finn het land bestuurden.

Nu begint Ravenna’s magie uit te putten en haar eeuwige jeugd brokkelt af. Om voor altijd te herstellen, moet ze het hart van de mooiste jonge vrouw van het land tot zich nemen. Deze jonge vrouw is Sneeuwwitje, zeventien jaar oud en een schoonheid met zwarte haren, een bleke huid en rode lippen. Sneeuwwitje weet echter te ontsnappen aan Ravenna en vlucht een betoverd bos in. Zal de jager die Ravenna achter haar aanstuurt het meisje kunnen uitleveren, of krijgt zijn medelijden toch de overhand?



Titel: Snow white and the huntsman
Auteur: Lily Blake
Aantal bladzijdes: 240
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Na de dood van Sneeuwwitje's vader regeert Ravenna over het land. Sneeuwwitje zit opgesloten in de toren net al allemaal andere vrouwen. Ravenna wilt de mooiste van het land zijn, maar daarvoor moet ze eerst Sneeuwwitje uit de weg ruimen.

Mijn mening

Na het zien van de film Snow white and the huntsman was ik best wel benieuwd naar het boek. De film was niet iets waar ik heel enthousiast van werd. Gelukkig was het boek wel beter.

Dit is alles behalve het originele sprookje Sneeuwwitje. Sneeuwwitje heeft ballen gekregen en vecht terug tegen Ravenna. Dat vind ik juist zo leuk aan dit boek. Eindelijk een boek waarin de prinses terug vecht. 

Dat was eigenlijk wel alles wat ik leuk eraan vind. Hij werd, mede door de film, erg voorspelbaar. Dat vind ik toch wel jammer. Op dat gebied lijkt hij toch wel op het originele sprookje.

Ik geef Snow white and the huntsman 3.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten