Where rainbows end

From naughty children to rebellious teenagers, Rosie and Alex have stuck by each other through thick and thin. But just as as they're discovering the joys of teenage nights on the town and dating disasters, they're separated. Alex's family move from Dublin to America - and Alex goes with them. For good.

Rosie's lost without him. But on the eve of her departure to join Alex in Boston, Rosie gets news that will change her life forever - and keep her at home in Ireland.

their magical connection sees them through the ups and downs of each others lives, but neither of them knows whether their friendship can survive the years and miles - or new relationships. And at the back of Rosie's mind is whether they were meant to be more than just good friends all along. Misunderstandings, circumstances and sheer bad luck have kept them apart, but when presented with the ultimate opportunity, will they gamble everything for true love?
Titel: Where rainbows end 
Auteur: Cecelia Ahern
Aantal bladzijdes: 585
Speelt zich af in: Boston (VS) en Ierland
Uitgeverij: HarperCollins Publishers

Samenvatting

Rosie kent Alex al bijna haar hele leven. Ze zijn onafscheidelijk. Ze zaten op de basisschool samen in de klas, dat zorgde voor veel problemen. Op de middelbare school was het niet anders totdat Alex naar Amerika verhuist. Hij laat Rosie achter, maar ze houden contact. Hun leven gaat verder, Rosie wordt onverwacht zwanger en Alex ontmoet zijn ware liefde. Dat denkt hij. Alex blijft zijn gevoelens voor Rosie houden terwijl zij met haar dochter en al haar gevoelens worstelt.

Mijn mening

Hoe ga ik een goed beeld geven van dit boek? Het hele boek is opgebouwd uit brieven. Dus geen normaal verhaal. Dit was voor mij heel erg wennen maar na een tijdje vond ik het prachtig. Cecelia Ahern schrijft het boek zo dat je wel vermoedens krijgt over Alex en Rosie maar niks weet. 

Het boek begint wanneer Alex en Rosie nog klein zijn, vanuit wie de brieven worden geschreven staat erboven. Het is wel wat verwarrend als je midden in een brief stopt met lezen en een andere keer verder gaat. Maar wat hou ik van dit boek zeg!

Soms zitten er grote tijdsverschillen tussen de brieven, het springt erg snel en niet gelijkmatig over van leeftijd naar leeftijd. Ik vind het erg jammer want ik kon me er best wel aan irriteren. Maar het verhaal en de love story tussen Alex en Rosie vind ik prachtig. Ik kan er niet veel meer aan toevoegen.

Voor iedereen die Where rainbows end nog niet hebben gelezen ik zeg doen! Ik vind dat iedereen dit boek gelezen moet hebben, hij is niet heel romantisch dus voor iedereen die niet van chicklit houdt is dit ook een enorme aanrader! Het is een grappig boek, ik weet niet hoe vaak ik hardop heb gelachen om Rosie. Maar hij is ook enorm zielig. Wees voorbereid!

Where rainbows end wordt dit najaar (oktober) verfilmd. De Amerikaanse titel wordt gebruikt als film titel. Ik zet hieronder de trailer van Love Rosie neer. Ik kijk heel erg uit naar de film. Ik ben benieuwd hoe ze dit alles verfilmd hebben. En Lily Collins speelt Rosie, ik ken Lily Collins van City of Bones en ik ben benieuwd hoe ze als niet badass Rosie dit gaat doen.

Ik geef Where rainbows end 5/5



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten