Deep blue

Diep in de oceaan leven de zeemeerminnen. Op de ochtend van haar verloving ontwaakt Serafina, een zeemeermin van de Middellandse Zee, met vreemde dromen in haar hoofd. Die voorspellen de terugkeer van een eeuwenoud kwaad.
Wanneer de pijl van een moordenaar Sera"s moeder vergiftigt, moet Sera op zoek naar het brein achter de moord om een oorlog te voorkomen. Geleid door haar schimmige dromen, zoekt Sera vijf andere zeemeerminheldinnen van de zes zeeën. Samen vormen zij een onverbrekelijke zusterband en ontdekken ze een samenzwering die het bestaan van hun wereld bedreigt.
Titel: Deep blue #1 Waterfire saga
Auteur: Jennifer Donnelly
Aantal bladzijdes: 256
Speelt zich af in: de Adriatische Zee
Uitgeverij: Van Goor

Samenvatting

Serafina is prinses in de zee, ze is een meermin. Op de dag dat ze verloofd zou worden wordt er een aanslag gepleegd op haar moeder. Serafine ontsnapt, doordat ze allemaal vage dromen heeft gaat ze opzoek naar een heks en vijf andere die haar kunnen helpen.

Mijn mening

Ik had in het begin best wel moeite om erin te komen, er werden veel moeilijke woorden gebruikt. Het boek is niet heel erg dik en als je al ruim 75 bladzijde nodig hebt om erin te komen blijft er niet veel meer over.

Als je er eenmaal in zit wat een wereld gaat er voor je open. Ik had nog geen zeemeerminnen boek gelezen, niet wetend wat ik kon verwachten dook ik dit boek in. Er is een mooie wereld voor met aparte figuren gecreëerd.

Het verhaal gaat wel redelijk snel, zoals ik al zei had ik al ruim 75 bladzijdes nodig om erin te komen, wanneer de zes meiden bij elkaar komen is het alweer bijna het einde van het boek. Ik vind dat erg jammer, ik had erg gehoopt dat ze daar dieper op in zou gaan of het bewaren voor het volgende boek. Wat ik ook jammer vind is dat het tweede boek pas in januari 2015 wordt verwacht. Met een super spannend einde had ik gehoopt dat die datum iets dichterbij zou zijn.

Toevallig las ik dit aan de Adriatische kust in Italië, toen ik erachter kwam dat Serafine in die zee leeft had ik wel een leuk momentje. 

Ik geef Deep Blue 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten