De 100

De aarde is onleefbaar geworden. In het ruimteschip waar de mensheid leeft, raken de voorraden langzaam op…

Het lijkt een onmenselijke oplossing: honderd jeugdgevangenen worden teruggestuurd naar de aarde om te zien of ze kunnen overleven. Krijgen ze een tweede kans of is dit voor hen het einde? 
Clarke droomde al jaren van de aarde en wilde er samen met haar ouders naartoe. Nu moet ze alleen. Voor Glass betekent het dat ze iemand moet achterlaten tegen wie ze nooit meer zal kunnen zeggen waarom ze Ă©cht werd opgepakt. Bellamy en Wells behoren niet tot de honderd gevangenen, maar willen allebei mee om iemand te beschermen. Tegen welke prijs doen ze dit?

De honderd moeten samen proberen te overleven, maar wie kun je vertrouwen als al je lotgenoten een crimineel verleden hebben?


De 100 is het eerste boek van de gelijknamige tv-serie.
Titel: De 100 #1 De 100
Auteur:  Kass Morgan
Aantal bladzijdes: 312
Speelt zich af in: Aarde, ruimteschip
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Honderd gevangenen worden naar de aarde gestuurd om te kijken of de aarde leefbaar is. Ondertussen op het schip gaat het niet goed, de voorraad zuurstof raakt op wat betekent dat een deel van de bevolking dood gaat. 

Mijn mening

Mooie cover, mooi verhaal. Dat is De 100 zeker. Net als bijna alle boeken van Blossom Books. Toen ik hem had gekocht wou ik er meteen in lezen en Ă©Ă©n ding dat meteen op viel waren alle aparte namen. Achterin het boek verklaart Morgan in een interview waar deze namen vandaan komen. Ik kende ze niet maar het was heel apart om die namen te lezen.

Ik vind dat de verhaallijn iets weg heeft van de televisie serie Utopia. Zelf kijk ik het niet maar ik hoor dingen en wat ik in De 100 heb gelezen zie ik zeker wat overeenkomsten. Ik vind het zelf wat apart dat ik De 100 met Utopia vergelijk maar het is wel zo.

Als je de cover onder een bepaalde hoek in het licht houdt dan zie je sterren verschijnen op de ooh zo mooie cover. Ik heb mijn best gedaan om dit te laten zien maar helaas is dit mij niet gelukt. Maar dat maakt het niet minder leuk om naar deze mooie cover te kijken.

Ik vind het wel erg jammer dat de laatste bladzijdes in het boek leeg zijn. Er staat gewoon helemaal niks na het interview gewoon wat lege blaadjes. Het verhaal eindigde al op bladzijde 294 en toen kwam het interview wat ook erg leuk is om te lezen en toen waren en nog heel wat lege blaadjes. 


Ik geef De 100 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Die lege blaadjes zijn omdat een boek altijd op een bepaalde manier gedrukt wordt.. In een soort van bundels van x aantal vellen papier. Soms komt dat net niet uit, waardoor er wat lege bladzijden bijzitten!

    BeantwoordenVerwijderen