Across the universe

A love out of time. A spaceship built of secrets and murder. 

Seventeen-year-old Amy joins her parents as frozen cargo aboard the vast spaceship Godspeed and expects to awaken on a new planet, three hundred years in the future. Never could she have known that her frozen slumber would come to an end fifty years too soon and that she would be thrust into the brave new world of a spaceship that lives by its own rules.

Amy quickly realizes that her awakening was no mere computer malfunction. Someone - one of the few thousand inhabitants of the spaceship - tried to kill her. And if Amy doesn't do something soon, her parents will be next.

Now Amy must race to unlock Godspeed's hidden secrets. But out of her list of murder suspects, there's only one who matters: Elder, the future leader of the ship and the love she could never have seen coming.
Titel: Across the universe #1 Across the universe
Auteur: Beth Revis
Aantal bladzijdes: 398
Speelt zich af in: Ruimte
Uitgeverij:  Razorbill

Samenvatting

Amy en haar ouders gaan van de aarde af naar een nieuwe planeet. Ze liggen bevroren in het ruimteschip die hun daar heen zou moeten brengen. Maar voordat ze er zijn ontwaakt Amy. Ze moeten nog vijftig jaar op het schip zitten. Ze ontmoet Elder, hij weet veel van het schip. Maar dan worden er meer mensen ontvroren.

Mijn mening

Ik heb Across the universe op aanraden van Booktube gelezen en ik geef ze helemaal gelijk hij is geweldig. Een mooie cover is geen garantie voor een goed verhaal, maar in dit geval is het wel zo. Ik heb hem in het Engels gelezen en hij viel mij enorm mee, het voelde aan als een John Green boek zo snel vloog ik er doorheen. 

Amy is een normaal meisje die opeens op het ruimteschip wakker wordt. Dat lijkt me heel erg raar, ze moet nog vijftig jaar vliegen voordat ze er zijn. Elder zit al zijn hele leven op het schip en leert haar alles over het schip wat wel en niet mag. 

Het boek wordt vanuit het oogpunt van Elder en Amy geschreven. Ik vond het in het begin wel ingewikkeld. Wie is Elder en waar is hij? Hij was niet bij Amy dat wist ik wel. Maar toen ze elkaar eenmaal ontmoet hadden werd het leuk. 

Ik geef Across the universe 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten