Boek & film Dear John

An angry rebel, John dropped out of school and enlisted in the Army, not knowing what else to do with his life--until he meets the girl of his dreams, Savannah. Their mutual attraction quickly grows into the kind of love that leaves Savannah waiting for John to finish his tour of duty, and John wanting to settle down with the woman who has captured his heart. 

But 9/11 changes everything. John feels it is his duty to re-enlist. And sadly, the long separation finds Savannah falling in love with someone else. 

Dear John, the letter read... and with those two words, a heart was broken and two lives were changed forever. Returning home, John must come to grips with the fact that Savannah, now married, is still his true love—and face the hardest decision of his life.

Titel: Dear John
Auteur: Nicholas Sparks
Aantal bladzijde: 335
Speelt zich af in: Lenoir (VS) en oorlogsgebieden.
Uitgeverij: Warner Books 

Samenvatting

Wanneer de jonge soldaat John Tyree met verlof terug komt in Lenoir (VS) ontmoet hij Savannah. Een jonge studente die daar in de zomer met haar ouders woont. Ze ontmoeten elkaar op het strand wanneer Savannah's tas in het water valt springt John erachter aan om hem te halen. Ze zien elkaar vaak die vakantie, wat eerst een vriendschap leek te worden bloeit uit tot een liefdes relatie. Helaas is John maar twee weken thuis en ze besluiten elkaar te schrijven. John ziet er naar uit wanneer hij Savannah weer kan zien. Wanneer Savannah laat weten dat zij verloofd is, is John er helemaal kapot van. Kort daarna wordt hij neergeschoten en keert hij terug naar huis. Na een korte pauze thuis te hebben gezeten gaat hij weer verder in het leger. Wanneer zijn vader bijna dood gaat komt hij weer naar huis. Kort na het overlijden van zijn vader ziet hij Savannah weer. 



Mijn mening

Ik vond het echt een super mooi boek, wanneer je het boek goed leest weet je al snel waar de titel op slaat. Net als andere boeken van Nicholas Sparks is dit een liefdes verhaal ik had er geen moeite mee. Ik vind het heel mooi geschreven. Het is alleen vanuit het oogpunt van John geschreven wat ik erg leuk vind! 




Ik geef Dear John 4/5

De film

Ik vond de film echt 10 keer beter dan het boek is. Het boek gaat op sommige dingen veel dieper in als de film maar dat vind ik normaal. De film bevat ook dingen die ik niet in het boek heb gelezen. Ik zou wel eerst het boek lezen, dan vindt je het boek niet meteen slecht.Ik vind de cast echt heel goed gekozen. Hier is de cast:

John ~ Channing Tatum
Savannah ~ Amanda Seyfried.
Voor de gehele cast klik hier


Heb jij Dear John al gezien of gelezen? En wat vond jij ervan deel het want ik ben erg benieuwd!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten