Zwarte veren

Nu Meg gesetteld is in het Stadspark van de Anderen staat ze voor een nieuwe uitdaging: een eigen leven opbouwen met haar nieuwe buren. Voor zowel Meg als de Anderen is dat zoeken, want Meg is iets ánders - maar geen Ander. Dan wordt de fragiele rust verstoord als een illegale drug opduikt die zowel mensen als Anderen tot moorden aanzet. Opnieuw staan de verhoudingen tussen beide kampen op scherp. Als Meg begint te dromen over bloed en zwarte veren in de sneeuw, is het aan Simon Wolfgard om uit te zoeken of het om een herinnering of een profetie gaat...

Titel: Zwarte veren #2 de anderen
Auteur: Anne Bishop
Aantal bladzijdes: 464
Speelt zich af in: Stadspark
Uitgeverij: De Fontein

Samenvatting

Meg leeft tussen de Anderen. Maar de visioenen van Meg komen steeds dichterbij. Simon moet erachter komen waar en wanneer dat gebeurt. En dan gaat het in andere stadsparken niet goed, er is iets wat zowel de mensen als de Anderen beïnvloedt. 

Mijn mening

Na Rode Letters stond Zwarte Veren hoog op mijn nog te lezen lijst. Ik was benieuwd waar het verhaal mee verder zou gaan. Maar een ding maakte mij nog meer nieuwsgierig, hoe gaat het verder met Meg en Simon?

Ik voelde dat in Rode Letters juist niet de nadruk op de relatie tussen Simon en Meg werd gelegd. Maar ik dacht wel beter te weten, daar gaat nog wat gebeuren. Oh en wat was ik blij dat in Zwarte Veren er iets meer gebeurde. Er gebeurt niet veel maar ik vind het geweldig leuk om te lezen.

Er is dus een soort drug in de omloop. Het beïnvloedt zowel Anderen als mensen. De fragiele relatie tussen die twee staat op scherp. Ik hou wel van een beetje spanning. Dat zie ik wel duidelijk terug in de boeken van Anne Bishop. Vooral tegen het einde. Elk einde maakt mij nieuwsgierig wat het volgende boek te brengen heeft.

Het leukste in Zwarte veren vind ik om te zien hoe verschillende wezens samen werken. Je hebt bijvoorbeeld de kraaien en de wolven in dit Stadspark. En Meg loopt daar ook rond, als bloedprofeet. Voor mij wordt het verhaal niet saai. Ook al is het door de vele personages goed opletten geblazen. Hierdoor kan je snel afgeleid raken.

Ik geef Zwarte veren 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik kijk echt zo hard uit naar het derde boek in deze serie. Jammer genoeg heb ik nog geen flauw idee wanneer dat gepubliceerd zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen