Ijs & Steen

Tella is nog steeds deelnemer van de Zwavelloop, een levensgevaarlijke race door vier ecosystemen. De prijs? Het Medicijn dat haar broer Cody kan redden. Opgeven is geen optie. In de twee volgende onderdelen van de race, de oceaan en bergen, liggen talloze gevaren op de loer: bevriezing, lawines, haaien en onverwachte nieuwe regels van de race. Maar wat als het gevaar nog verder gaat dan dat? 
Wie kun je vertrouwen als iedereen om je heen geheimen heeft, zelfs degene van wie je houdt?



Titel: Ijs & Steen #2 Water & Vuur
Auteur: Victoria Scott
Aantal bladzijdes: 312
Uitgeverij: Leopold

Samenvatting

De Zwavelloop gaat verder. En Tella is nog steeds van plan om de prijs te winnen waarmee ze haar broertje red. Onderweg komt ze nog meer obstakels tegen. En hoe gaat haar relatie met Guy verder?

Mijn mening

Yes eindelijk na een jaar gewacht te hebben kan ik in Ijs & Steen beginnen. Komt er nog een derde boek vraag ik me nog steeds af. Ik hoop het want ik heb nog enorm veel vragen. Zo'n einde is gewoon niet leuk.

De laatste twee ecosystemen komen eraan. Yes eindelijk. Onze badass Tella leeft, gelukkig, nog aan het einde van het tweede ecosysteem. En Guy? Ik vind hem toch nog wel heel erg leuk. Als die twee samen eindigen zou het goed zijn, het maakt niet uit wat voor een wending het verhaal neemt. Die twee hebben het nodige moeten doorstaan. Ik vind het knap dat ze elkaar blijven redden. Vooral ook hoe ze elkaar steeds weer terug vinden. 

De finish is in zicht. Het komt dichtbij. Ik weet dat ik het wil. Maar dan neemt het aantal bladzijdes af terwijl mijn vragen alleen maar toenemen. Ik vraag me nog steeds af waarom Scott voor zo'n einde gekozen heeft. Ik vind het persoonlijk niks.

Ik had in het begin wel moeite om erin te komen. In tegenstelling tot Water & Vuur, die ik er direct voor las, was het begin moeilijk om doorheen te komen. Ik baalde wel, na Water & Vuur heb je bepaalde verwachtingen en het is gewoon niet fijn als een boek niet aan je verwachtingen voldoet. Maar toen eenmaal de strijd losbarstte vond ik de magie terug. Dat was precies wat ik zocht. 

Ik geef Ijs & Steen 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten