Sterrenregen

Sterrenregen van Colleen Hoover: Holders kant van het verhaal. Dean Holder heeft twee mensen ontzettend in de steek gelaten: zijn zus, Lesslie, en zijn vroegere buurmeisje, Hope. Er flakkert voor het eerst in tijden weer iets van hoop in hem op als hij bij de supermarkt een meisje tegenkomt dat sprekend lijkt op het buurmeisje dat hij jaren geleden voor het laatst heeft gezien. Maar ze stelt zich voor als Sky. En hoe hij ook zijn best doet, ze lijkt zich hem of hun verleden niet te herinneren. Is dit wel de echte Hope? Op een gegeven moment wordt hij zo verliefd op haar dat hij niet meer weet of hij dat nou wil of niet.

Titel: Sterrenregen #2 Sterrenhemel
Auteur: Colleen Hoover
Aantal bladzijdes: 320
Speelt zich af in: Austin (VS)
Uitgeverij: Zomer & Keuning

Samenvatting

In Sterrenhemel las je het verhaal van Hope. Nu is het Dean's beurt. Hoe beleefde hij het toen Hope verdween? En toen hij Hope vond? Wat voelde hij allemaal? Hoe beleefde hij het? 

Mijn mening

Het verhaal van Sky, Hope, vond ik erg vermakelijk om te lezen. Ik huiverde eigenlijk een beetje over Dean's verhaal. Ik heb niet bepaald goede ervaringen hiermee. Dus ik heb het ruim een half jaar uitgesteld. Toen zag ik allemaal positieve recensie's, dus ik waagde me eraan.

Het is goed om terug te zijn in de wereld van Sky en Dean Holder. Ja ik heb ze gemist. Net als bij de meeste NA boeken heeft ook Sterrenregen een zeer aantrekkelijk mannelijk hoofdpersoon, hoe kan je Dean nou negeren? Dat maakte voor mij het verhaal toch wel leuker. Dean is en blijft geweldig.

Ik herinnerde me niet veel details meer van Sterrenhemel. Om eerlijk te zijn vond ik dat wel lekker. Een soort reminder voor mij. Ik wist ook niet precies hoe Dean was. Maar Dean is en blijft geweldig. Hoe hij Sky voor hem laat vallen is geweldig. Het leukste is toch wel dat ik nu het verhaal van Sky en Dean heb gelezen. 

Het begin van het boek was zo aangrijpend. Dean die zijn zus verliest. Kort daarvoor verloor hij Hope. Door het hele boek heen zitten brieven aan Les, zijn zus, ik zat met een brok in mijn keel te lezen. Af en toe zat ik met tranen in mijn ogen. Sterrenregen is dus zeker een succes als je nog twijfelt om hem te lezen. Gewoon doen, je gaat ervan houden!

Ik geef Sterrenregen 4/5 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten