Diary of a rabbit #1

Misschien hebben jullie het al meegekregen. Mijn konijn Pom, leidt een eigen leven. Pom is dus een Franse Hangoor en is als hij zit 25 cm lang en als hij uitgestrekt ligt 75 cm. Een flinke jongen dus. Benieuwd wat hij mee maakt? Ik waarschuw vast hij is geweldig leuk en je gaat van hem houden. 









Vedorie ze gaan er van door. Mijn baas verdwijnt door de deur. Waar ze heen gaan zonder mij moet je niet aan mij vragen? Mijn gebied stond helemaal vol met spullen en mocht vandaag niet de kooi uit. Ik wil er uit. Ik wil mee met de baas. Ik wil niet dat dat vreselijke mens thuis blijft. Ze blijft me maar oppakken en op zich neer zetten. Elke keer als ze me pakt krijg ik geen adem maar natuurlijk merkt zij dat niet. Volgens haar is 'mijn ademhaling al snel.' Wat jij wilt mens.. maar ik wil mee met de baas. Het zit zo, de baas gaat met een man. Samen hebben ze drie meiden, de oudste blijft thuis. Mijn vrienden de honden zijn ook al weg. Waar gaan ze in godsnaam heen en waarom blijft juist die heks thuis?

Ze maakt om te beginnen mijn kooi niet goed schoon. Ze maakt wel mijn toilet schoon maar daar houdt het ook wel mee op. Ze doet voor de rest alleen wat hooi in mijn kooi en nieuw eten boven op het vieze oude. Dat ik duidelijk niet meer op ga eten. Mijn baas gooide dat altijd weg. Ik mis mijn baas. 

Oh hey dit ben ik trouwens. Mijn baasjes vinden het leuk om gekke dingen met mij te doen. Vooral die oudste meid. Zij zorgt er juist voor dat ik die dingen ga doen. Het is niet goed dat wij samen in een huis zitten zonder de baas. De baas zorgt ervoor dat ze nog een beetje in controle blijft. Maar nu zij weg is gebeurt dat niet. Midden in de nacht probeer ik meestal uit mijn kooi te komen. Ach ja waarom ook niet? Ik heb mijn beweging nodig anders wordt mijn kont te dik. Als ze dan wakker wordt, is ze boos. Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ze laat me die dag er verder ook niet meer uit. Dat is het wel waard vind ik.

Vinden jullie niet dat de televisiegids ook erg lekker smaakt? Als ik hem te pakken kan krijgen, pak ik hem gewoon. Als ik 's avonds mijn boterham niet krijg word ik 'vervelend' zo noemen die kleinste meiden het in ieder geval. Ik noem het gewoon een beetje lol trappen. Ik moet toch ook mijn energie kwijt. Ik ga niet doelloos rondjes door het huis rond lopen. Als ik buiten kom vinden ze dat ook niet leuk. Ze proberen me naar binnen te krijgen met een boterham. De rest van die dag kom ik dan niet meer de kooi uit.

Wat vinden jullie van de belevenissen van Pom?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten