A thousand pieces of you

Marguerite Caine’s physicist parents are known for their radical scientific achievements. Their most astonishing invention: the Firebird, which allows users to jump into parallel universes, some vastly altered from our own. But when Marguerite’s father is murdered, the killer—her parent’s handsome and enigmatic assistant Paul—escapes into another dimension before the law can touch him.

Marguerite can’t let the man who destroyed her family go free, and she races after Paul through different universes, where their lives entangle in increasingly familiar ways. With each encounter she begins to question Paul’s guilt—and her own heart. Soon she discovers the truth behind her father’s death is more sinister than she ever could have imagined.


Titel: A thousand pieces of you #1 Firebird
Auteur: Claudia Gray
Aantal bladzijdes: 368
Uitgeverij: Harper Teen

Samenvatting

Doordat de ouders van Marguerite hebben een Firebird gemaakt. Hierdoor kan Marguerite door verschillende dimensies gaan. Ze gaat achter de man aan die haar vader heeft vermoord. 

Mijn mening

 Ik begin met het uitleggen van de Firebird hier draait een groot deel van het verhaal om. De Firebird is dus een apparaat die je om je nek hangt, daarmee kan Marguerite door verschillende dimensies reizen.

In elke dimensie zijn wel dezelfde personages aanwezig maar ze zijn toch weer anders dan in de dimensie ervoor. Voor mij maakte dit het lezen vrij lastig. Het idee van verschillende dimensies sprak mij juist zo aan. Ik had verwacht dat de personages niet zouden veranderen. 

Ik kon me vooral niet binden aan Marguerite. Natuurlijk wil ik dit boek leuk vinden, heb je de cover gezien maar ik had best wel veel moeite met Marguerite. Het is niet dat ik er helemaal geen gevoel bij had maar minder. Ik had het gevoel dat ik haar niet leerde kennen.

Maar ik ben toch best wel benieuwd naar het vervolg. A thousand pieces of you las namelijk zo heerlijk weg. Ik wil meer van die schrijfstijl. Helaas verschijnt boek twee pas aan het einde van het jaar. 

Ik geef A thousand pieces of you 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten