Niets te verliezen

Een nieuwe stad, een nieuwe school, een nieuwe rol. Het kan Mclean niets schelen. Sinds de scheiding van haar ouders verhuist ze met haar vader van stad naar stad. Met elke verhuizing heeft ze de kans om zichzelf opnieuw uit te vinden: als rebel, als dramaqueen, als allemansvriend. Pas wanneer ze in Lakeview terechtkomt, ziet ze een glimp van iemand die ze al jaren uit het oog was verloren: zichzelf. Haar buurjongen valt voor haar zoals ze echt is, maar de tijd dringt. Kan ze zich binden voordat het tijd is om weer te verhuizen? 

Titel: Niets te verliezen
Auteur: Sarah Dessen
Aantal bladzijdes: 400
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Mclean verhuist vaak met haar vader. Hij is kok. Bij elke verhuizing kan Mclean kiezen wat voor een persoon ze wil zijn. Maar dan wordt ze verliefd. Hoelang blijft Mclean hier nog voordat ze weer verhuist en alles weer opnieuw begint.

Mijn mening

Ik vind contemporary boeken geweldig. Er zit nauwelijks tot geen spanning in en dat werkt juist ontspannend. Met een leuke verhaallijn vlieg je zo door het boek. Dat dacht ik ook over Niets te verliezen. Maar helaas ik vond er vrij weinig aan.

Het verhaal komt moeizaam op gang. Ik dacht even wat is het hele doel van het verhaal? Er gebeurt bijna niks. En Dessen zoekt naar een probleem die er eigenlijk, in mijn ogen, helemaal niet is. En dan zijn vierhonderd bladzijdes wel veel om je door heen te moeten werken.

Ik dacht oh wie is Mclean? Wie noemt zijn kind nou zo? Juist dus haar ouders. Niet alleen door haar naam kon ik me moeilijk binden. Mclean stelde zich niet erg open waardoor het al moeilijk was om iets mee te krijgen. Daarnaast waren de andere personages niet sterk. 

De schrijfstijl is ook niet helemaal mijn ding. Sarah Dessen schrijft naar mijn mening iets te saai. Er gebeurt gewoon bijna niks. Er zit geen probleem in het verhaal wat opgelost moet worden. Ik hoop dat dit niet zo is in de andere boeken  van Sarah Dessen. Ik wil ze nog wel lezen. Ik ben zeker nog niet ontmoedigd. 

Ik geef Niets te verliezen 3/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten