De behandeling

Hoe stop je een epidemie? Sloane en James zijn op de vlucht na ternauwernood te zijn ontsnapt aan de zelfmoordepidemie en ook aan het Programma. Ze bevinden zich zeker niet buiten de gevarenzone. Ze hebben allebei enorme gaten in hun geheugen en hoewel Sloane en James elkaar terug hebben weten te vinden, is het Programma nog niet bereid ze op te geven. Ze voegen zich bij een op de vlucht geslagen groep rebellen en zullen moeten zien uit te vinden wie ze kunnen vertrouwen, en hoe ze het Programma uit kunnen schakelen. Maar ondanks het feit dat ze al een heel eind op weg zijn, zijn er nog heel veel dingen die ze zich niet kunnen herinneren. De sleutel naar hun verleden is de Behandeling – een pil die vergeten herinneringen terug kan halen, zij het tegen een heel hoge prijs. En er is maar één dosis 

Titel: De behandeling #2 Het programma
Auteur: Suzanne Young
Aantal bladzijdes: 344
Uitgeverij: Karakter 

Samenvatting

Sloane en James zijn nog steeds op de vlucht voor Het Programma. Maar wie moet je nou vertrouwen? Sloane heeft De Behandeling gekregen, een pil waarmee je al je herinneringen terug krijgt. Moet zij die innemen of moet ze hem afstaan?

Mijn mening

Hoe geweldig ik Het Programma vond, zo hoog waren mijn verwachtingen voor De Behandeling. Ik hoopte eigenlijk dat James zou verdwijnen en Realm terug zou komen voor Sloane. Droom verder zal ik zeggen.

Ik had best wel moeite met de eerste helft van het boek. Dit is niet wat ik wou dacht ik. Ik had verwacht dat er actie zou komen maar nee. Net toen ik mijn hoop opgaf werd het beter. Yes dit is waar ik naar op zoek was.

Sloane heeft haar vriend van voor het programma weer gevonden. Ze herinnert zich nog wat maar lang niet alles. James weet helemaal niks weer. Wanneer Sloane De Behandeling krijgt twijfelt ze om hem aan James te geven. Ik was zo gefrustreerd. Sloane richt je op Realm en niet op James, hij weet niets meer. Je hebt zo'n leuke tijd met Realm gehad. Waarom ook niet? Maar waarom zou je naar mij luisteren? Ik heb geen idee. 

De Behandeling was daarom dus een kleine teleurstelling. Dit najaar verschijnt De Remedie. Sloane en iedereen verschijnt uit beeld. Zij maken plaats voor nieuwe personages. Ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat worden!

Ik geef De Behandeling 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten