Power of the geeks

Wat ik met fanmixes heb is toch wel iets unieks. Ik heb het toch niet met elk boek dat ik denk oh dit liedje past er goed bij. Maar bij sommige denk ik wel meteen ja dit beschrijft de situatie perfect.


Zo begon het een paar weken geleden. Ik was lekker 8 tracks aan het afstruinen om nieuwe muziek te vinden. Zo kwam ik uit bij fanmixes. Ik dacht dus wat andere kunnen kan ik ook. Ik heb inmiddels meer dan genoeg voorbeelden beluisterd en dacht ik ben er klaar voor.

Dus ik dacht laat ik voor de gelegenheid Verkikkerd van Lisette Jonkman weer eens lezen. Ook al is het niet een van mijn favoriete boeken van haar las ik hem toch. Het is zo'n boek waarbij je precies een beeld hebt van ja dit past hierbij. Dat herinnerde ik me van de vorige keer, wat alweer bijna een jaar geleden is. En zo kwam mijn eigen playlist Power of the geeks tot leven. Klik hier om naar mijn playlist te gaan. 

Bij sommige boeken heb ik dus totaal geen idee oh dit past erbij. Zoals bij het boek wat ik nu lees, Harry Potter and the Order of the Phoenix. Het enige wat ik hoor tijdens het lezen is een rustgevend geluid van vogels op de achtergrond. En misschien de vlinders in mijn buik. Ook al is het niet mijn favoriete boek in de serie blijft het mijn grote liefde. Ook al wil ik professor Umbridge keihard door haar hoofd heen schieten blijft Harry Potter zo leuk.

Normaal gezien zet ik altijd rustige muziek aan tijdens het lezen. Maar met Harry Potter doe ik dat niet. Dat is het enige boek waarbij ik dat niet doe. Waarom? Alles wat iedereen zegt hoor ik met de stemmen van de films. Of ik de films al te vaak gezien heb? Nee Harry Potter kan je niet te vaak zien of lezen. Maar het is wel een soort van verslaving voor me geworden. 

Luisteren jullie muziek onder het lezen?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten