Clockwork Princess

Tessa Gray should be happy—aren't all brides happy? Yet as she prepares for her wedding, a net of shadows begins to tighten around the Shadowhunters of the London Institute. A new demon appears, one linked by blood and secrecy to Mortmain, the man who plans to use his army of pitiless automatons, the Infernal Devices, to destroy the Shadowhunters. Mortmain needs only one last item to complete his plan. He needs Tessa. And Jem and Will, the boys who lay equal claim to Tessa's heart, will do anything to save her. 


Titel: Clockwork Princess #3 The Infernal Devices
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 576
Speelt zich af in: Londen (UK)
Uitgeverij: Simon & Schuster


Samenvatting

Tessa is nu verloofd met Jem, zij gaan binnenkort trouwen. Will's zusje Cecely is nu ook bij de Shadowhunters. Charlotte wilt hoofd van het Instituut in Londen worden alleen wordt tegengehouden door een raadslid. En dan heb je de strijd tegen de 'Clockwork creatures' nog.

Mijn mening

Okay het einde van de serie begint nu toch te komen. Ik ben er niet klaar voor. Heb expres alle spoilers rond het einde vermeden en nu is het dan eindelijk zo ver. Dat ik hem uit ga lezen. Spoilers uit dit boek weggelaten maar niet uit de andere boeken.

Er gebeurt zo ongelooflijk veel in dit boek. Natuurlijk heb je de liefdesdriehoek tussen Tessa, Jem en Will. Persoonlijk kies ik voor Will maar Clare heeft duidelijk andere plannen. Zoals je bij het einde van Clockwork Prince kon lezen. Ik zat met open mond te lezen en kon toen niet wachten hoe het verder ging.

En dan heb je Mortmain en zijn 'Clockwork creatures' die de Shadowhunters willen vernietigen. Dit is in de andere twee boeken ook al geweest maar nu was het wauw.. Goed gedaan Clare ik heb erg genoten van het hele boek.

En toen had je de epiloog. WAUW wat een einde. Tranen jongens.. zo veel viel na dit boek op zijn plek wat betreft The Mortal Instruments. 

Ik geef Clockwork Princess 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten