Jeugdsentiment

Ik vond laatst mijn fictiemap uit de eerste klas. Ik was toen twaalf, toen we met het project De Jonge Jury begonnen. Toen ik in mijn fictiemap keek zag ik welke boeken ik gelezen had voor dit project. Ik denk dat ik hierdoor weer helemaal enthousiast geworden ben voor lezen.
De Jonge Jury is een project waarin, wij in ieder geval, vijf boeken over een periode van september tot en met februari moesten lezen. Op de site van De Jonge Jury staat een lijst met alle boeken die je hiervoor mag gebruiken. Ook hebben zij kerntitels uitgekozen. Dit zijn vijfentwintig boeken. 

Hoe kom ik nou weer bij De Jonge Jury? Mijn kleinste zusje, die nu in het eerste zit, is zelf ook bezig met het project. En ze kwam naar mij toe voor advies. Dus ik ben op de site gaan kijken en heb voor haar 'een kleine selectie' van dertig boeken gemaakt. Ik geef toe dat ik zelf ook veel van die boeken gelezen heb dus het aanraden ging vrij gemakkelijk.

Ik weet nog goed dat ik voor De Jonge Jury mijn eerste boek van Mel Wallis de Vries las. Oh oh en ja hoor ook die had ik in een avond uit. Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik aan haar boeken begonnen ben. Ik heb inmiddels een indrukwekkende collectie opgebouwd met bijna al haar boeken. Ik mis er geloof ik nog maar eentje.

Kennen jullie Lauren Henderson? Ja die stond ook op mijn lijst. Fatale kus kan ik me nog best goed herinneren. Ik ging laatst het boek op Goodreads opzoeken omdat ik vond dat het nog al een open einde had. Wat blijkt, dat het het eerste boek uit een serie is. Als mijn enorme stapel met biebboeken geslonken is ga ik aan die serie beginnen. Ik ben heel erg benieuwd wat ik nu, vier jaar later, van haar boeken vind. 

Twilight kennen jullie allemaal wel toch? Hiermee is mijn liefde voor Twilight begonnen. Ik zag dat Eclips op de lijst stond, dus ik rende naar de boekhandel om de eerste drie boeken uit de serie te halen. Je kan natuurlijk niet zomaar midden in een serie binnenvallen. 

Kortom De Jonge Jury is een enorm goed project om lezen te stimuleren. Kijk waar ik nu ben, en hoe het mij gevormd heeft. Dus als je nog nieuwe boeken zoekt, daar staan veel boeken die dit jaar uit zijn gekomen. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten