Ik wist het

Een betoverend verhaal over liefde, vriendschap en geloven in jezelf.

Mia Robbins is niet het type dat de gebaande paden bewandelt. Puur op intuïtie zegt ze haar baan in de marketing op om haar eigen bloemenwinkel te beginnen. Niet in het hippe en drukke nieuwe deel van het centrum, maar op het idyllische stationsplein dat al in haar jeugd haar hart gestolen heeft. 

Mia zet alles op alles om een succes van haar winkel te maken. Maar de magie van de bloemen brengt haar meer dan ze verwachtte. Ze ontmoet Feo. Hij is ondernemend en levenslustig. De man van wie ze – letterlijk – altijd gedroomd heeft. En alsof dat nog niet verwarrend genoeg is, vinden plots allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Al snel wordt Mia de levens in gezogen van iedereen om haar heen. Als een magneet trekt ze bijzondere verhalen aan. Dit blijft niet onopgemerkt door Axel, een verslaggever die veelzeggend De Haai genoemd wordt. Hij heeft zijn eigen binding met het winkelplein en naar een bijzonder verhaal is hij altijd op zoek.

Durft Mia haar gevoel te blijven volgen, ook als dit meer van haar vraagt dan ze zich ooit had kunnen voorstellen? Hoezeer mag ze betrokken raken bij de levens van anderen? En hoe kan ze ervoor zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt?


Titel: Ik wist het
Auteur: Chantal van Gastel
Aantal bladzijdes: 480
Uitgeverij: The House of Books

Samenvatting

Mia begint een eigen bloemenwinkel, of dit haar beste zet is weet ze nog niet.  Ze ontmoet veel nieuwe mensen waaronder Feo, het lekkerding van de foodtruck op het plein. Het begin van een mooie vriendschap. Maar dan komt Axel erbij, een gedreven journalist. Kan Mia haar vriendschap met beide mannen onderhouden zonder er een te kwetsen?

Mijn mening

Het boek begint met Mia die een bloemenwinkel start. Niet veel later komt er een sprong in de tijd en gaat het verhaal verder. Na de introductie, als je het zo kan noemen, komt het verhaal lekker op gang. Ik wist het leest heerlijk weg. 

Voor mij voelde het alsof de mannen in het verhaal juist twee verschillende verhalen op zich zijn. Klinkt misschien raar maar ik vind ze niet bepaald lekker samen lopen. Mia moet kiezen of ze voor Axel of voor Feo gaat. Na ongeveer driehonderd bladzijdes was ik hier wel klaar mee. Ziet ze het dan echt niet dat ze voor Feo moet gaan? 

Maar ik moet toch toegeven dat de voorspellende gave van Mia erg leuk is. Ze zag bepaalde ongelukken voordat ze eenmaal gebeurd waren. Het bracht grappige fragmenten met zich mee. 

Ik heb erg genoten van Ik wist het! Het boek eindigt gelukkig niet met een open einde maar ik hoop wel een kort verhaal te zien over een tijdje. Ben toch wel benieuwd naar hoe het verder gaat met Mia.

Ik geef Ik wist het 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten