Zijn jaar

Het leven van Allyson is als haar koffer: strak gepland, precies gepakt en enorm geordend. Tot ze op de laatste dag van haar vakantie in Europa Willem ontmoet, een Nederlandse acteur. Willem is in alles haar tegenpool. En hij nodigt haar uit mee te gaan naar Parijs. Geheel tegen haar natuur in zegt ze ja.
Haar dag gaat over deze dag in Parijs, een sprankelende verliefdheid met een abrupt einde. Zijn jaar begint waar Haar dag ophoudt en vertelt Willems verhaal. Ook zijn leven is na deze dag voor altijd veranderd. 
Titel: Zijn jaar #2 Haar dag 
Auteur: Gayle Forman
Aantal bladzijdes: 302
Speelt zich af in: Nederland, Frankrijk en VS
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting

Willem heeft Allyson ontmoet. Ze beleefde een geweldige dag samen. Totdat hij wegging en hij haar niet meer kon vinden. Dit is zijn reis naar Allyson, hij gaat op zoek naar haar. Hij wil bij haar zijn.

Mijn mening

Ik zal even heel eerlijk zijn, na het lezen van Haar dag vond ik Willem niet bepaald geweldig, hij liet haar achter in Parijs. Ik wist toen zijn verhaal niet en nu wel. 

Ik las Zijn jaar meteen na Haar Dag, ik was benieuwd waarom Willem zo was. Laten we er het op houden dat Zijn jaar niet bepaald is wat ik dacht dat het zou zijn. Ik wist dat Willem's verhaal aan bod zou komen. Maar het was langdradig. Ik moest gewoon doorlezen omdat ik wou weten hoe hij eindigde, of er een stuk achter het einde van Haar dag zat. Nee helaas dat was er niet. 

Willem reist de hele wereld af op zoek naar Allyson. Hij weet dat hij in Amerika woont en dat ze elk jaar met Kerstmis op vakantie gaat naar Mexico. In de hoop dat hij haar daar kan vinden gaat hij op zoek. Wanneer hij haar niet kan vinden gaat hij naar zijn moeder in India. 

Als je het zo leest klinkt het best goed. Ik weet het maar ik werd zat van al het gezoek, hij werd voorspelbaar doordat je Haar Dag al gelezen hebt en soort van weet wat er gaat gebeuren. Het was, zoals ik al gezegd heb, langdradig. 

Omdat ik gewoon te nieuwsgierig was wat er na het verhaal zou gebeuren heb ik Just one night gelezen. Dit is een novella die na het verhaal afspeelt. Hij is niet naar het Nederlands vertaald overigens. Maar zeker de moeite waard!

Ik geef Zijn Jaar 3.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten