Onbreekbaar

Ik geloofde nooit in geesten. Totdat een me probeerde te vermoorden.
Als Kennedy Walters haar moeder dood aantreft, beseft ze niet dat paranormale krachten hiervoor verantwoordelijk zijn. Pas als de mysterieuze tweeling Jared en Lukas Lockhart in haar kamer inbreken en een geest vernietigen die daar was om haar te vermoorden, begrijpt ze dat haar moeders dood geen ongeluk was. Kennedy moet haar moeders plaats innemen in het Legioen van de Zwarte Duif, een geheim genootschap voor geestenjagers. Samen met de andere vier leden moet ze de wereld beschermen tegen een wraakzuchtig demon.



Titel: Onbreekbaar #1 Het legioen 
Auteur: Kami Garcia
Aantal bladzijdes: 240 
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Kennedy vind haar moeder dood. Niet wetend wat achter haar moeders dood is probeert ze haar leven op te pakken. Dit gaat niet gemakkelijk. Ze ontmoet Jared en Lukas, die haar leven gered hebben. Ze komt steeds meer te weten over geesten en demonen. Maar vooral ook wat er achter haar en haar moeder aan zat.

Mijn mening

Voor de fans van Supernatural opgelet. Ik kijk zelf ook met heel veel plezier de serie Supernatural. Dit boek is zo geweldig en ik weet dat jullie hem ook geweldig gaan vinden. In Onbreekbaar zitten allerlei geesten en demonen, wat ik erg interessant vind om over te lezen. 

Kami Garcia heeft samen met Margeret Stohl de serie Caster chronicles (Betoverd, Vervloekt, Chaos, De Aflossing) geschreven. Hiervan heb ik het eerste boek gelezen. Onbreekbaar is bijna het tegenovergestelde van Betoverd. Hij leest snel en is dun! Beide hebben ze geweldige hoofdpersonen en genoeg bovennatuurlijk materiaal. 

Wanneer de tweeling Jared en Lukas in beeld komen wordt het spannend. Er blijkt dus een hele groep achter te zitten die op geesten en demonen jaagt. Klinkt spannend en dat is het ook. Op de een of andere manier gaat Kennedy ook mee doen. 

Na Onbreekbaar gelezen te hebben wil ik meer boeken over demonen en geesten lezen dus als jullie aanraders hebben laat het me vooral weten!

Ik geef Onbreekbaar 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten