Alice in zombieland

Zodra ze je zien, komen ze achter je aan...

Als iemand tegen Alice had gezegd dat haar hele leven binnen een seconde totaal zou veranderen, dan zou ze hard hebben gelachen. Toch was er niet meer voor nodig. Eén seconde. Eén keer met je ogen knipperen, één keer ademhalen, één hartslag, en alles wat ze kende, iedereen van wie ze hield, was verdwenen.

Haar vader had gelijk. De monsters bestaan echt.

En nu is ze haar hele familie kwijt. Zogenaamd door een auto-ongeluk, maar zij weet wel beter. De zombies hebben haar ouders en zusje vermoord. En hun moordlust kent geen grenzen.

Om uit handen te blijven van die griezels, moet Alice leren hoe ze tegen ze moet vechten. En hiervoor moet ze haar leven toevertrouwen aan de grootste bad boy van school, Cole Holland... 



Titel: Alice in Zombieland #1 The white rabbit chronicles
Auteur: Gena Showalter
Aantal bladzijdes: 416
Uitgeverij: Harlequin Holland

Samenvatting

Alice verliest haar ouders en haar zusje door de zombies. Ze aten haar familie op. Ze verhuist naar haar opa en oma. Ze ontmoet Kat haar nieuwe beste vriendin. En Alice raakt steeds meer in de ban van de badboy Cole. Langzaam maar zeker begint Alice steeds meer over de zombies te weten te komen.

Mijn mening

Het boek is voor mijn gevoel in twee helften gesplitst. Het begint met Alice wie haar familie verliest. Ze moet opnieuw beginnen om te beginnen verandert ze haar naam. Ze trekt veel op met Kat die niks van de zombies weet. Ze waarschuwt Ali dat Cole verboden terrein is. Geweldig om te lezen dat Ali daar niet naar luistert.

Het tweede deel gaat meer over de zombies. Cole blijkt dus ook zombies te kunnen zien. Met zijn vriendengroep vermoord hij ze. Hij wilt Ali bij zijn groep. Maar niet alles gaat even makkelijk. Hij wordt verliefd op Ali en andersom. 

Wat de connectie met Alice in Wonderland is zie ik nog steeds niet helemaal. Ali ziet een wit konijn als de zombies eraan komen. Zo waarschuwt haar kleine zusje haar. Ik denk dat dat de connectie is. 

Alice in Zombieland was echt heel erg leuk om te lezen. Wanneer Ali steeds meer visioenen krijgt wordt het leuker. Er komen zeker wat fantasieën over Cole, die natuurlijk geweldig zijn om te lezen. Hoe vaker Cole erin voor komt hoe leuker het verhaal. Hij is een badass hoofdpersoon die met Ali lekker badass zombies gaan vermoorden. 

Ik kan niet wachten tot ik meer van deze serie kan lezen. Ik bedank Harlequin voor het toesturen van een exemplaar!

Ik geef Alice in Zombieland 4/5

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ik hoor hier verschillende verhalen over, ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal eens dat de connectie met Alice in Wonderland nogal vergezocht is, maar verder vond ik het zeker een leuk boek :-)

    BeantwoordenVerwijderen