Water & vuur

De zestienjarige Tella is wanhopig: haar broer is ernstig ziek en de artsen staan met lege handen. Dan ontvangt Tella geheimzinnige instructies om deel te nemen aan een levensgevaarlijke race door vier ecosystemen: jungle, woestijn, oceaan en bergen. En de prijs? Het geneesmiddel dat haar broer kan redden. Modepopje Tella, niet gewend aan ontberingen, is vastbesloten: ze moet winnen!

Alle deelnemers krijgen een ei, dat tijdens de race uitkomt. In elk ei zit aan pandora, een speciaal gemanipuleerd dier, met gaven waarmee het de deelnemer kan helpen. Tella's Pandora lijkt niets bijzonders te kunnen... of toch wel?

En hoe handig zijn Tella's gevoelens voor de zwijgzame, stoere Guy, die net zo graag wil winnen als zij? Want als het erop aankomt, heeft Tella maar één doel: het leven van haar broer redden - en dat van zichzelf.

Titel: Water & Vuur #1 Water & vuur
Auteur: Victoria Scott
Aantal bladzijdes: 303
Speelt zich af in: Woestijn en jungle
Uitgeverij: Leopold

Samenvatting

Wanneer Tella op haar bed een doosje vindt weet ze niet hoe snel ze hem moet openmaken. Er zit een zender in, niet bepaald iets wat Tella had verwacht. De zender zegt haar dat ze mee mag doen aan de Zwavelloop. Ze accepteert de uitnodiging en vertrekt. De race begint in de jungle, samen met haar pandora ei is ze vast besloten om te winnen.

Mijn mening

Ik had behoorlijk wat moeite met de eerste paar hoofdstukken van het boek. Pas wanneer Tella van huis is kom ik er lekker in. En wat hou ik van dit boek. Ik kan niks anders zeggen dan dat.

Eenmaal wanneer Tella Guy ontmoet zit ik op het puntje van mij stoel. Ik lag eigenlijk in bed en viel er bijna uit. Hoe die twee met elkaar omgaan is gewoon geweldig. Wanneer Guy niet meer bij Tella is vind ik dat jammer. 

Vanaf het begin dat Titus in het boek voor kwam vertrouwde ik hem al niet. Ik had daar zo mij redenen voor. Tegen het einde dacht ik ja ik heb gelijk, hij is echt niet te vertrouwen. Helaas zag Tella dat niet op tijd.

Ik heb er een nieuw fandom bij!! Ja hoor ik ben verliefd geworden op de fantastische schrijfstijl van Victoria Scott. Na zo'n einde moet het tweede boek wel snel komen maar helaas. Op de allerlaatste bladzijdes staat. 'Het vervolg op Water & Vuur verschijnt zomer 2015.' Ik baal enorm hiervan. Ik wil deel twee heel graag lezen.

Ik bedank uitgeverij Leopold voor het toesturen van het boek.

Ik geef Water & Vuur 5/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten