Haar dag

Het leven van Allyson is als haar koffer: strak gepland, precies gepakt en enorm geordend. Tot ze op de laatste dag van haar vakantie in Europa Willem ontmoet, een Nederlandse acteur. Willem is in alles haar tegenpool. En hij nodigt haar uit mee te gaan naar Parijs. Geheel tegen haar natuur in zegt ze ja.
Haar dag gaat over deze dag in Parijs, een sprankelende verliefdheid met een abrupt einde. Zijn jaar begint waar Haar dag ophoudt en vertelt Willems verhaal. Ook zijn leven is na deze dag voor altijd veranderd.



Titel: Haar dag #1 Just one Day
Auteur: Gayle Forman
Aantal bladzijdes: 368
Speelt zich af in:  VS, Parijs en Nederland
Uitgeverij: The house of books

Samenvatting

Allyson is op tienertour in Europa. Ze ontmoet de Nederlandse Willem. Samen gaan ze naar Parijs voor een dag. De beste dag van haar leven. Totdat Willem de volgende ochtend weg is. In paniek besluit Allyson terug naar huis te gaan, ze heeft Willem niet meer gezien. Thuis begint haar zoektocht naar Willem, wie is hij eigenlijk en waar is hij?

Mijn mening

Ik vind de kaft echt een tegenvaller vooral als je naar de Engelse kaft kijkt. Die is zoo mooi. Het is niet in woorden uit te leggen hoe geweldig ik Haar dag vind. Mijn hersenen zijn op di moment nog aan het nagenieten.

Vanaf het moment dat Willem in dit verhaal komt ben ik verliefd. Hij is een leuke Nederlandse acteur. Er komen allerlei dingen in dit boek voor die je alleen in Nederland ziet, ik herkende ze meteen. Het leukste was wel hoe Allyson op hagelslag reageert.

Ik vind de reizen die Allyson maakt in dit boek toch wel het leukste wat er is. Als je Haar dag gelezen hebt weet je wat ik bedoel. Het voelt bijna magisch zo is het beschreven.

Haar dag leest zo ongelooflijk snel weg. De schrijfstijl van Forman is geweldig. Ik heb If I Stay al gelezen van haar maar Haar dag is net zo goed. Natuurlijk wel heel anders. Na een uur lezen had ik al ruim 120 bladzijdes gelezen, zo fijn leest hij weg.

Ik ga zo maar eens aan Zijn jaar beginnen, ben erg benieuwd hoe Willem alles beleefd heeft. Ik heb hem denk ik tegen het einde van de middag wel uit.

Ik geef Haar dag 5/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten