Dreiging en Duisternis

Opgejaagd door het Eerste en Tweede Leger en achtervolgd door nare herinneringen, probeert Alina samen met Mal een nieuw leven op te bouwen in een onbekend land. Ze moet haar identiteit als Lichtheerseres verborgen houden om niet gevonden te worden door haar tegenstander, de Duisterling.
Alina kan haar verleden en toekomst helaas niet lang blijven ontvluchten. Met behulp van een beruchte vrijbuiter, weet Alina veilig terug te keren naar Ravka. Ze is vastberaden om te vechten tegen de duistere krachten die zich in het land verzamelen. Maar terwijl haar magische krachten groeien, glijdt Alina verder en verder af in het gevaarlijke spel van de Duisterling –en verder weg van Mal.
Alina moet kiezen tussen haar land, haar macht en de liefde waarvan ze altijd dacht dat hij haar op het juiste pad zou houden.




Titel: Dreiging en duisternis #2 De Grisha
Auteur: Leigh Bardugo
Aantal bladzijdes: 432
Speelt zich af in: Ravka
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Samen met Mal en Sturmhond is Alina op de vlucht voor de Duitserling. Zolang Alina maar verborgen kan houden dat zij de Lichtheersers is ontkomt ze aan de Duisterling. Ze zoekt een manier om hem te kunnen verslaan wanneer de tijd rijp is. Ze gaat op zoek naar mythische versterkers. Een gevaarlijke tocht is het wel waard om de Duisterling te verslaan wanneer de tijd daar is.

Mijn mening

Dreiging en Duisternis heeft een nog mooiere kaft dan dat Schim en Schaduw heeft. Ik was hier helemaal door verkocht. Zeg nou zelf zo'n boek kan je toch niet laten liggen.

Dreiging en Duisternis begint precies waar Schim en Schauw is afgelopen, ik vind dat heel fijn lezen. Maar na ongeveer 150 bladzijdes raak ik mijn aandacht kwijt. Het verhaal zakte voor mij in. Ik vind dit erg jammer want Bardugo heeft een hele mooie wereld geschapen.

Maar tegen het einde kwam alles weer tot leven. Ik kan nu zeker niet meer wachten op het laatste boek. Ik vind het einde het beste deel van het boek. Ik hoop dat het laatste boek net zo geweldig is als de hele serie.

Ik geef Dreiging en Duisternis 4/5


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten