Het meisje dat in vuur en vlam stond.

De belevenissen van Katniss Everdeen zijn op papier ten einde, maar haar verhaal leeft voort op het witte doek en in miljoenen harten. In dit boek worden de lezers mee teruggenomen naar Panem. Zestien, YA-auteurs schreven intrigerende en grappige verhalen over Katniss, de Hongerspelen, Gale en Peeta, reality-tv en meer. Duistere thema's als geweld en sociale controle worden afgewisseld met luchtiger thema's als mode en media. De essays geven de prachtige gelaagdheid van de Hongerspelen-trilogie goed weer.
Titel: Het meisje dat in vuur en vlam stond
Auteur: Leah Wilson
Aantal bladzijdes: 256
Uitgeverij: Van Goor

Mijn mening

De volgende auteurs hebben geschreven over De Hongerspelen, wat natuurlijk niet zonder spoilers kan. Dus als je de serie nog niet helemaal gelezen hebt raad ik je het af om Het meisje dat in vuur en vlam stond te lezen.

Leah Wilson
Sarah Rees Bennan
Jennifer Lynn Barnes
Mary Bosellino
Elizabeth M. Rees
Lili Wilkinson
Ned Vizzini
Carrie Ryan
Cara Lockwood
Terri Clark
Blythe Woolston
Sarah Darer Littman
Adrienne Kress
Bree Despain

Ik kende alleen Jennifer Lynn Barnes, Leah Wilson  en Ned Vizzini van naam. Ik heb van al deze auteurs nog niets gelezen. Een boek van Ned Vizzini staat wel hoog op mijn TBR.

Iedereen kent De Hongerspelen trilogie denk ik wel. Maar wat er allemaal achter zit wauw. Ik had dat allemaal nooit kunnen bedenken. Een ding viel mij enorm op, dat het gebruik van mulitanten in de arena vergeleken wordt met genetische modificatie. Dat wij binnenkort ook zoiets kunnen verwachten.

De schade die Katniss in de arena oploopt en wat dat met haar doet wordt hier prachtig weergegeven. Hoe erg ze het vindt dat Rue dood is, en haar zusje Prim ook. Wat dat met haar doet. Hoe ze zich voelt nadat Peeta niet meer de oude is. Katniss is sterk dat weet ik wel.

Ik bedank van Goor heel erg voor het boek ik heb er erg van genoten.

Ik geef het meisje dat in vuur en vlam stond 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten