Mijn zusje en lezen

Een paar dagen geleden pakte mijn zusje haar e-reader weer eens. Dit was het begin voor haar om weer in de wereld van de boeken te komen. En toen dacht ik yes het is me wéér gelukt om iemand aan het lezen te krijgen. Lees verder voor het hele verhaal!
Het begon toen ze Pretty Little Liars keek op tv en ze erachter kwam dat er ook boeken van waren. Natuurlijk ziet ze mij dagelijks met véél boeken door het huis lopen maar dat was voor haar niet het besef dat ze, ze ook kan gaan lezen. Als je mijn kamer bekijkt liggen overal boeken een niet te missen hint zou ik denken! Aldus toen ze erachter kwam dat de serie Pretty Little Liars op de boeken van Sara Shepard zijn gebaseerd begon alles. Van de zomer zaten we samen in de tuin die boeken te lezen terwijl we bruin waren. Maar toen de school weer begon leken de boeken niet meer interessant, huiswerk nam het over.

Totdat ze ziek werd deze week. Ze pakte haar e-reader, die ik vol heb gepropt met de leukste YA boeken. Denk aan boeken zoals Hunger games, Cinder en Vampire Academy  Ik moest en zou haar weer aan het lezen krijgen en ja hoor! Ze pakte haar e-reader die tot haar schrik vol zat met allemaal boeken! Om te beginnen begon ze in Cinder. Ik heb deze ook gelezen en ik kan je zeggen dat ik hem helemaal geweldig vind! Ik was zelf nog op school en toen ik thuis kwam was het eerste wat ze vroeg 'Cinder is een cyborg of niet?' en toen begon mijn  enthousiasme. Ik wist dat ze weer was gaan lezen. Heb toen snel even kort uitgelegd waar het verhaal over ging en toen ging ze weer lezen.

Na een uurtje kreeg ze genoeg van Cinder en begon ze in een vampieren boek. Net als mij vindt ze vampieren ook geweldig. Misschien dat het iets met de familie te maken heeft want mijn moeder heeft er ook last van. Gelukkig ben ik niet de enige. Al snel kreeg ze daar ook genoeg van en begon ze in Shiver. Weerwolfen trekken haar dus ook wel aan. En toen was alle rust weg en moest ze iets anders gaan doen. Natuurlijk vind ik dat weer jammer vind.

Gisteren ging ik (alweer) naar de bibliotheek en toen vroeg ze of ik wat boeken mee wou nemen en Cinder omdat ze de Engelse versie niet snapt. Zo gezegd zo gedaan en ze is weer helemaal blij. Ik heb mijn TBR jar die ik nodig weer moet bijvullen en ze ging zelf ook opzoek naar een potje waar ze haar TBR in gaat doen. Stiekem ga ik er tien keer The fault in our stars (John Green) in doen want die moet ze echt lezen. 

Kortom dit was een geslaagde week voor mij en misschien dat ik volgende week nieuwe dingen hierover ga schrijven. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! 

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Leuk dat je je zusje aan het lezen hebt gekregen!:) Ik probeer dat altijd bij mijn broertje maar tot nu toe heeft het niet veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen