Cress


Rapunzel’s tower is a satellite. She can’t let down her hair—or her guard. 

In this third book in the bestselling Lunar Chronicles series, Cinder and Captain Thorne are fugitives on the run, with Scarlet and Wolf in tow. Together, they’re plotting to overthrow Queen Levana and her army. 

Their best hope lies with Cress, who has been trapped on a satellite since childhood with only her netscreens as company. All that screen time has made Cress an excellent hacker—unfortunately, she’s just received orders from Levana to track down Cinder and her handsome accomplice. 

When a daring rescue goes awry, the group is separated. Cress finally has her freedom, but it comes at a high price. Meanwhile, Queen Levana will let nothing stop her marriage to Emperor Kai. Cress, Scarlet, and Cinder may not have signed up to save the world, but they may be the only ones who can.
Titel: Cress #3 Lunar Chronicles
Auteur: Marissa Meyer
Aantal bladzijdes: 550
Speelt zich af in: aarde, Luna

Samenvatting

Cress zit gevangen op een satelliet ergens tussen Luna en de aarde. Wanneer ze in contact komt met het schip van Cinder. Cinder heeft besloten om haar te bevrijden maar dat gaat niet goed, een Lunar is op dat moment aanwezig en die neemt Scarlet mee. Zwaar gewond keert Wolf terug naar de aarde met Cress. In een ander schip keren Thorne en Cinder terug naar de aarde waar ze Dr. Erland weer ziet. Ze besluiten om Kai van zijn huwelijk weg te halen. 

Mijn mening

Ik kon niet wachten tot ik in Cress kon beginnen toen deze uit kwam in het Engels. Ik heb Cinder en Scarlet in het Nederlands gelezen en ik moet zeggen dat hij erg goed te doen is in het Engels. Veel dingen zijn gewoon hetzelfde vertaald wat heel erg handig is.

In boek een Cinder werd Cress al eens genoemd, ik had nooit verwacht dat er een heel verhaal om haar heen zou komen maar ik ben blij dat het gebeurt is. Ik vind Cress echt geweldig. Stiekem vind ik haar ook leuker als Scarlet maar dat komt omdat Cress niet zo naïef is.

Ondanks dat het verhaal vanuit zo veel verschillende perspectieven wordt verteld is het zó goed te volgen. Er gebeurt zo veel en elk persoon kijkt daar weer anders tegen aan en het is echt heel leuk. Ik was echt blij toen het perspectief van Kai erbij kwam. Ik hoop echt dat het iets wordt tussen hem en Cinder, ik gun het ze zo.

De cover van Cress vind ik echt super mooi, veel mooier dan die van Scarlet en Cinder samen. Je ziet meteen dat Rapunzel hiermee bedoeld wordt. Het volgende en laatste boek in de serie, Winter, wordt Sneeuwwitje behandeld. Maar helaas komt ie volgend jaar juni pas uit wat betekent dat wij nog héél lang moeten wachten.

Ik geef Cress 5/5 omdat hij gewoon zo leuk was en beter als Scarlet.

CONVERSATION

1 reacties: