Tess valt door de mand

Als Tess Brookes volkomen onverwacht haar baan kwijtraakt, ziet ze haar hele leven in duigen vallen. Gelukkig krijgt ze een geweldig telefoontje: ze wordt gevraagd voor een fotoshoot op Honolulu! Tess grijpt de klus met beide handen aan. Er is alleen één probleem: het telefoontje was eigenlijk bedoeld voor haar huisgenoot, Veronica, die wel fotograaf is. Maar hoe moeilijk kan het zijn om wat mooie kiekjes te schieten op een exotisch eiland? Eenmaal op Hawaii ontdekt Tess echter dat het nog niet zo eenvoudig is om iemand anders te zijn..

Titel: Tess valt door de mand
Auteur: Lindsey Kelk
Aantal bladzijdes: 365
Speelt zich af in: Londen (UK) Hawaï (VS)
Uitgeverij: Het Spectrum

Samenvatting

Wanneer Tess zonder enige reden wordt ontslagen ziet ze het niet meer zitten. Haar grote liefde Charlie lijkt haar niet leuk te vinden en haar werk waar ze niet zonder kan is nu ook weg. Wanneer ze met Charlie naar haar familie gaat, loopt alles anders dan verwacht. Ze belanden samen in bed. Tot haar grootste ergernis zegt hij dat het voor hem niks betekent. De agent van haar vervelende huisgenoot Vanessa belt voor Vanessa maar dan neemt Tess de klus aan en gaat ze naar Hawaï om een fotoshoot te fotograferen. Iedereen denkt dat ze Vanessa is, of dit lang goed gaat? 

Mijn mening

De eerste 100/150 bladzijdes waren zwaar om door heen te komen. Het verhaal had erg lang nodig om op gang te komen. Erg jammer vind ik dat maar daarna wanneer er eindelijk iets gebeurde zat je er gelijk in. Het was zo interessant om te lezen. 

Tess is in het begin van het boek heel onschuldig totdat ze op Hawaï Nick ontmoet, ze kan hem niet uitstaan maar omdat ze Charlie wil vergeten zoent ze hem op de tweede dag dat ze hem ziet. Dit schokte mij wel, Tess mag dan wel een nieuwe identiteit aangenomen hebben maar dit had ik niet verwacht. Aan de andere kant is het wel helemaal geweldig. Je ziet een geheel andere kant van Tess iets wat ik van te voren nooit gedacht had te zien. 

Wanneer Tess uiteindelijk moet kiezen tussen Nick en Charlie is het boek alweer voorbij. Voor mij is dit een enorme frustratie ik wil weten wie ze kiest. De mannenslet Nick of toch haar beste vriend. Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden. Deze zomer, 17 juli om precies te zijn komt het vervolg uit What a girl wants. Ik ben erg benieuwd wat dit boek allemaal te brengen heeft.

Ik geef dit boek 4/5 vanwege de langzame start. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten