De ijzerkoning

Mijn naam is Megan Chase.
Over minder dan vierentwintig uur word ik zestien. Sweet sixteen, zeggen ze dan, maar ik geloof niet dat dat voor mij opgaat. Alles in mijn leven begint op een griezelige manier uit de hand te lopen, en dan is het feit dat mijn moeder en stiefvader mijn verjaardag weer zijn vergeten nog mijn minste probleem.
Wat gebeurt er allemaal?
Net als mijn broertje zie ik ineens overal vreemde monsters, in het bos bij de bushalte lijkt zich iets engs schuil te houden en op school staat er plotseling op een computerscherm: Meghan Chase, we komen je halen...
Maar wat ik al helemaal niet had kunnen dromen is dat ik verliefd zou worden op een mysterieuze prins - die helaas niks van mij wil weten...
Hoe overleef ik in een wereld waarin echte vrienden op één hand te tellen zijn?
Titel: De ijzerkoning #1 The iron fey
Auteur: Julie Kagawa
Aantal bladzijde: 384
Speelt zich af in: New Orleans (VS)
Uitgeverij:  Harlequin

Samenvatting

Wanneer het broertje van Meghan is ontvoert gaan ze achter hem aan. Ze komt in Nimmernimmer uit. Ze ontdekt daar wie ze eigenlijk is. Haar echte vader is een zomer fae en wanneer Meghan op het hof is komt de winter fae op bezoek. Meghan ontmoet Ash. De zoektocht naar haar broertje gaat verder door Nimmernimmer. Ze ontdekt wie ze eigenlijk is. Wanneer ze eindelijk weer thuis is staat Ash alweer op haar te wachten dat ze weer kan gaan.

Mijn mening

Ik vind het erg jammer dat een groot deel van het boek beschreven staat op de achterflap. Hierdoor werd het verhaal een beetje voorspelbaar. Het boeide mij ook niet meer. Ik vind dat erg jammer omdat ik denk dat het een heel erg leuk boek is.

Bepaalde personen in dit boek, Ash, zijn wel erg leuk om te lezen. Meghan daar in tegen is gewoon vervelend. Ik snap niet dat mensen zo leuk vinden om over haar te lezen. Als ik door zou gaan lezen zou ik het alleen voor hem doen.

De mythische wezens in dit boek zijn echt geweldig daar in tegen. Dat is iets waar ik enorm van genoten heb. Ik ben een groot liefhebber van fantasie boeken en hoe meer mythische wezens hoe beter. Dat was eigenlijk de hoofdreden waarom ik dit boek gelezen heb.

Ik geef dit boek 2/5 vanwege de naar mijn mening irritante Meghan en niet boeiende verhaallijn.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten