Spel der tronen

Ver voorbij de machtige ijsmuur die de noordgrens van het koninkrijk sinds mensenheugenis beschermt, roert zich een lang vergeten vijand. Maar ieders blik is naar het zuiden gericht, naar het hof waar de machtige Lannisters sterke spelers zijn.
Immers, de macht van de koning is tanende, zijn Hand is onder verdachte omstandigheden aan zijn eind gekomen, velen zijn uit op eigen gewin.
Toch zijn er nog trouwe onderdanen. De Starks van Winterfell bijvoorbeeld, hard en onverzettelijk als hun bevroren domein. Als de koning Eddard Stark tegen diens zin benoemt tot zijn nieuwe Hand, worden zowel hij als zijn familie betrokken bij de meest omvattende machtsstrijd ooit, het levensgevaarlijke spel der tronen.

Titel: spel der tronen #1 lied van ijs en vuur
Auteur: George RR Martin
Aantal bladzijde: 767
Speelt zich af in: Het land van ijs en vuur
Uitgeverij: Luitingh

Ik heb hier geen goede samenvatting van kunnen maken i.v.m. spoilers.

Mijn mening

Ik heb de eerste vijftig bladzijde in het Engels gelezen en zonder succes, ik snapte er niks van. Ik heb in december de Nederlandse versie erbij gepakt en heb hem begin deze week eindelijk uit gelezen. 

Toen ik de eerste 100 bladzijde erop had zitten had ik nog steeds erg veel moeite met alle namen aan de juiste persoon linken, ik ben toen met de serie gestart en het heeft mij enorm geholpen. Ook al weet ik nu ik het boek uit heb nog steeds niet precies wie wie is, ik weet wel meer namen dan ik na de eerste 100 bladzijde deed.

Sommige personen worden met meer als een naam genoemd wat ik uiterst irritant vind. Ik heb al die namen opgezocht en opgeschreven en die bij mijn ereader gedaan zodat ik altijd even kan spieken als ik het niet meer weet. Google heeft mij daar zo goed in geholpen.

Ik vind Daenerys echt geweldig. Ik kijk elke keer weer uit om meer over haar te lezen. Haar verhaallijn vind ik geweldig om te lezen. Ik wil niet jullie spoileren wat betekent dat je zelf erachter moet komen wat er met haar is. Ik kan alleen maar zeggen GE-WEL-DIG. De stukken van Jon Snow daar in tegen kan ik niet uitstaan. Ik probeer daar zo snel mogelijk door heen te lezen omdat ik het helemaal niet interessant vind. In de serie is hij wel knap. Zie onderstaande foto met Daenerys.


Ik geef dit boek 5/5 omdat het gewoon een heel leuk boek is kort gezegd.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten