Glazuur

De vierentwintigjarige Sophie baalt vreselijk van haar baan als manusje-van-alles bij het grote reclamebureau CopyBlinders: het enige wat ze doet is koffie halen. En zelfs daar blundert ze dagelijks mee. Nog erger is dat haar vroegere beste vriendin Karlin haar baas is geworden en in een regelrechte bitch is veranderd. Bovendien heeft Karlin een relatie met Rein, op wie Sophie al een paar eeuwen heimelijk verliefd is. Als Sophie voor de zoveelste keer uitgekafferd wordt, uitglijdt in de gang en ervan is overtuigd dat ze nooit een droombaan, droombankrekening of droomrelatie zal krijgen is de maat vol: ze neemt het heft in eigen handen. Hou je vast!
Titel: Glazuur
Auteur: Lisette Jonkman
Aantal bladzijdes: 272
Speelt zich af in: Amsterdam
Uitgeverij: Sijthoff

Samenvatting

Sophie werkt bij het reclamebureau CopyBlinders. Ze is hopeloos verliefd op Rein, hij werkt daar ook maar haar baas Karlin heeft al een relatie met hem. Op het werk doet ze alleen maar koffie halen, wanneer ze per ongeluk koffie over Rein laat vallen verandert alles. Rein verbreekt zijn relatie met Karlin, Karlin is hierdoor nog erger dan dat ze normaal al is. Wanneer Sophie met haar vriendin Sanne uit gaat komt ze Troy tegen, ze valt als een blok voor hem maar ze kan Rein niet vergeten. Terwijl Sanne met Sander gaat, gaat zij met Troy. Maar Troy is niet hoe ze denkt dat hij is. En Rein? Hij is toch wel erg leuk.

Mijn mening

Ik heb zo hard gelachen om dit boek. Stel je voor je zit 's avonds met je ouders in de kamer met dit boek en ik begin spontaan te lachen, ja dat gebeurde dus. Alles wat Sophie doet is echt wat voor mij om te doen. Ik ben zelf ook niet zo heel erg handig. Het was best wel herkenbaar maar echt heel leuk om te lezen. Sophie werkt zich steeds weer in de moeilijkheden en dat levert lachwekkende stukken op die heerlijk zijn om te lezen.

Hoewel ik niet zo heel erg van chicklit hou is dit een lekker boek. Hij leest heel gemakkelijk weg, de dikte van het boek speelt hier een grote rol in. Van te voren had ik nooit bedacht dat hij zo leuk zou zijn. Een vriendin raadde hem aan mij aan. En ja hoor ik vind hem erg leuk.

Ik vind het erg jammer dat de naam Sander wordt gebruikt. Uit persoonlijke ervaring huiver ik bij deze naam. Maar hij is veel leuker dan de Sander die ik ken. Ik heb om hem kunnen lachen. Heel goed gedaan, nu ren ik niet meer gillend weg als ik de naam hoor. 

Glazuur is erg vlot geschreven, ik ben er door heen gevolgen. Ik kon hem gewoon niet wegleggen. Door die grappige stukken wou ik gewoon door lezen. Hierdoor ben ik erg benieuwd naar de andere boeken van Jonkman. 

Ik zou erg nog een vervolg hierop willen lezen. Een 5 jaar later boek. Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar hoe het Sophie afgaat in de toekomst. Dus Lisette Jonkman misschien een idee voor een nieuw boek over een paar jaar? 

Ik geef dit boek 5/5 hoe kan het anders, ik heb er enorm van genoten. Op naar het volgende boek!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten