Film: About time

De 21-jarige Tim Lake ontdekt na het zoveelste saaie, onbevredigende nieuwsjaarfeestje dat hij kan tijdreizen. Tim kan de geschiedenis niet veranderen, maar wel de loop van zijn eigen leven. Hij besluit zijn eigen leven wat aangenamer te maken met het krijgen van een vriendin. Helaas blijkt daten via tijdreizen net zo lastig als het klinkt.
Titel: About time
Regisseur: Richard Curtis
Duur: 123 minuten
Cast: Domhnall Gleeson, Rachel McAdams en Bill Nighy

Mijn mening

Eindelijk weer een nieuwe film met Rachel McAdams. Samen met een vriendin van mij keken wij deze film en we vinden hem geweldig.  Dit is weer zo'n typische film voor haar.

In het begin van de film dacht ik van dit ga je niet menen Rachel McAdams naast een gozer die niet eens zo knap is. Aan het einde van de film was ie dat nog niet maar ik mag hem wel. In mijn ogen is hij wel enorm lief. 

Dat Tim kan tijdreizen en alles opnieuw kan doen werkt in zijn voordeel. Zo doet hij verschillende dingen over waardoor zijn leven beter wordt. Hoe hij dit doet vind ik erg leuk om te zien. Wanneer hij later ontdekt wat de gevolgen van tijdreizen zijn beseft hij pas wat hij heeft. En hoe dierbaar dat is.

Ondanks deze film soms wat dramatisch is heb ik er erg om kunnen lachen. Ook al was dit niet de bedoeling. Sommige stukken waren gewoon zo leuk om naar te kijken dat ik moest lachen. Dat de makers van Love Actually dit gemaakt hebben is wel duidelijk hierdoor. 

De vader van Tim had van die geweldige uitspraken, hier heb ik heel erg om kunnen lachen. Ook Tims zus Kit Kat was enorm grappig en lief in mijn ogen. Zonder de uitspraken van deze twee personen zou de film veel minder leuk zijn. Op de afbeelding hieronder is Kit Kat met de vader van Tim te zien op de onderste foto's. Geweldig. 



Bij sommige stukken verwarde ik deze film met The time travellers wife, ook met Rachel McAdams, ik wil niet spoileren maar doordat ik die film had gezien dacht ik dat dat ook met Tim zou gebeuren, gelukkig is dit niet het geval. Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg genoten heb van deze film.

Voor mij was deze film zo veel beter dan ik eerst voor ogen had, daardoor krijgt hij een beoordeling van 5/5

Trailer


CONVERSATION

1 reacties: