Boek: Scarlet

Terwijl Cinder verwoed pogingen onderneemt om te ontsnappen uit de gevangenis, is aan de andere kant van de wereld, in Frankrijk, Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Tijdens haar tocht ontdekt ze dat haar grootmoeder veel geheimen had. Wanneer ze Wolf, een rebel, ontmoet, lijkt hij de enige die haar kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Ondanks zijn duistere verleden, voelt Scarlet zich toch aangetrokken tot hem. Het speurwerk van Scarlet en Wolf brengt hen op het pad van Cinder, en hun verhaal blijkt veel meer verbonden dan ze konden vermoeden. Samen moeten ze alles op alles zetten om uit de handen te blijven van de geslepen Lunar koningin Selena, die bereid is tot alles om van prins Kai haar man, haar koning maar vooral haar gevangene te maken.

Titel: Scarlet #2 Lunar chronicles
Auteur: Marissa Meyer
Aantal bladzijde: 380
Speelt zich af in: New Beijing en Frankrijk
Uitgeverij: Manteau

Samenvatting

Cinder zit gevangen in Beijing terwijl de oma van Scalet verdwijnt. Kort daarna ontmoet ze Wolf en samen gaan ze opzoek naar de oma van Scarlet. Maar Wolf is niet wie hij zegt dat hij is. Terwijl Cinder met Thorne is uitgebroken en opzoek is naar Michelle Benoit, de oma van Scarlet ontmoeten Cinder en Scarlet elkaar. Op de aarde is een aanval gaande van Levana die heeft veroorzaakt, zij zoekt nog steeds Cinder.

Mijn mening

Ik heb enorm hiervan genoten maar voor mijn gevoel miste ik Cinder enorm. Ik vind Cinder ook veel leuker. Misschien is het omdat ik meer heb met Assepoester dan Roodkapje maar goed. 

In mijn ogen is Scarlet zo vervelend, ze zeurt de hele tijd dat ze haar oma terug wilt en Wolf zegt dat ze dan niet meer moet zoeken en ze gaat gewoon door. Zo'n grote frustratie is dit. Wolf weet het gewoon beter. 

Ondanks alles is Scarlet enorm leuk om te lezen, de laatste 100 bladzijde dan komt er zo'n spanning in dat je gewoon door wilt lezen wat natuurlijk niet kan. Ik wil heel graag Cress lezen. Ik ben zo benieuwd hoe het afloopt. Ik wil zo graag weten wat er tussen Wolf en Scarlet gebeurt en ik wil weten of Kai dit gaat overleven.

Ik denk dat ik Cress zo geweldig ga vinden ik ben enorm fan van Rapunzel vandaar. Ik kan niet wachten tot ik er eindelijk tijd voor heb. Ik ben erg benieuwd!

Ik geef dit boek 4/5 omdat ik Cinder leuker vind. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten