Dreiging

Nora en Patch dachten dat ze alle problemen hadden overwonnen nu Hank van het toneel was verdwenen. Maar Nora moet afmaken wat Hank is begonnen: het vernietigen van de gevallen engelen. En dus ook Patch… Nora moet wennen aan haar nieuwe rol. Kan ze met haar nieuwe macht omgaan? Kan ze Patch redden?
Titel: Dreiging #4 Hush hush
Auteur: Becca Fitzpatrick
Aantal bladzijde: 352
Speelt zich af in: Coldwater (VS)
Uitgeverij: The house of books

Samenvatting

Na de dood van Hank heeft Nora gezworen dat zij de leider van zijn nephil leger wordt. Een probleem ze kan niet meer met Patch samen zijn. Ze wordt elke dag getraind door Dante maar dan komt hij aan met flesjes duivelsmagie. Alles wat ze weet vertelt ze door aan Patch zodat ze een confrontatie tussen de gevallen engelen en de nephil kunnen voorkomen. Samen met Patch sluiten ze deals zodat ze de nephil niet in opstand kunnen laten komen. Of het genoeg is?

Mijn mening

Laat ik onlogisch bij het einde beginnen. De epiloog is geweldig om te lezen. Je leest wat er met Nora en Vee is gebeurd wanneer het verhaal geëindigd is. Na de epiloog was voor mij het gevoel er dat het klaar is en dat ik de hele serie uit heb. Voor mij is het zeker een opluchting, ik had er niet aan moeten denken om nog een vijfde boek te lezen.

In dit boek was Nora niet zo irritant dan dat ze in de eerdere boeken was. Natuurlijk was ze altijd bij Patch maar ze ging zelf ook op pad dat verraste mij zeer. ik had verwacht dat ze alleen maar bij Patch zou zijn en hem alles liet doen. Soms zijn vooroordelen gewoon vooroordelen.

Wat was ik blij dat Hank niet meer in dit boek zat. In het vorige boek vond ik hem zo vervelend en ik was heel erg blij dat ik niet meer over hem hoefde te lezen. 

Dit boek leest veel sneller door dan de andere boeken in de serie. Waarschijnlijk deed ik dit doordat ik als eerste de epiloog heb gelezen en ik alles wou weten daardoor. Of dat zo slim was denk ik eigenlijk niet. Maar ik ben wel blij dat ik er door heen ben gevlogen.

Ik geef dit boek 4/5 sterren.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten