De bijzondere kinderen van mevrouw Pegerine

Een mysterieus eiland. Een verlaten weeshuis. Een vreemde verzameling bizarre foto's. Als kind had Jacob een speciale band met zijn grootvader, die hem bizarre verhalen vertelde over zijn jeugd en die een collectie vreemde foto's van bijzondere kinderen bezat. Na het tragische verlies van zijn grootvader reist de zestienjarige Jacob naar een afgelegen eiland in Wales, waar hij de ruïnes ontdekt van een verlaten tehuis voor kinderen. Wanneer Jacob de verlaten kamers van het tehuis verkent, blijkt dat de kinderen van het tehuis meer dan alleen bijzonder waren. Misschien waren ze wel gevaarlijk. Misschien was er een goede reden om hen geïsoleerd op het eiland te laten wonen. En misschien zijn ze nog steeds in leven ...

Titel: de bijzondere kinderen van mevrouw Pegerine #1 Miss Peregrine
Auteur: Ransom Riggs
Aantal bladzijde:  383
Speelt zich af in: Carnholm eiland (UK)
Uitgeverij: Clavis

Samenvatting

Wanneer Jacobs opa komt te overlijden wordt er in zijn huis foto's van kinderen gevonden. Jacob wil uitzoeken wie die kinderen zijn. Ondertussen gaat hij regelmatig naar de psycholoog. Samen komen ze eruit dat het het beste is voor Jacob om met zijn vader naar het eiland te gaan. Eenmaal op het eiland aangekomen vind hij het huis. Wanneer hij in het huis komt gaat hij terug naar 1940 waar de kinderen steeds maar dezelfde dag beleven. Maar dan komen de monsters die op de kinderen jagen in beeld en iedereen moet dan weg uit het huis.

Mijn mening

Voor ik aan het boek begon heb ik alle foto's die in het boek zitten bekeken, ik dacht hierdoor dat het een heel erg eng verhaal zou zijn maar dat was het helemaal niet. De foto's sluiten heel goed aan bij het verhaal en zijn een extra toevoeging. Voor mij zou ik zonder de foto's geen normaal beeld hebben van de kinderen. De foto's bekijken voordat je het boek hebt gelezen is niet het handigste wat je kan doen.

Ik heb me echt door de eerste 100/125 bladzijdes heen moeten worstelen. Ik wou de kinderen denk ik te graag ontmoeten en ze kwamen maar niet daardoor was het begin van het verhaal voor mij helemaal niet leuk om te lezen. Eenmaal de kinderen in het boek zaten kon ik het boek ook niet meer los laten.

Ik dacht dat de kinderen heel erg eng waren. Ik had geen goed beeld wat ik ervan kon verwachten en toen ik de foto's bekeek vond ik ze ook wel een beetje eng. Maar als je eenmaal in het verhaal zit dan vallen ze heel erg mee. Ik vind ze zelfs aardig. In mijn ogen is dat een goed teken dat mijn vooroordeel zomaar verdwijnt. 

Serie

De bijzondere kinderen van mevrouw Pegerine is het eerste boek in de serie. Boek twee, omhulde stad, wordt op 15 maart in het Nederlands verwacht. Kan je niet wachten? Hollow City (Engelse versie) is al uit. 

Vanwege de stroeve start krijgt dit boek 4/5 sterren.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten