Boek: Cinder

Mensen en androïden leven samen in de grauwe straten van Nieuw Peking. Een dodelijke plaag houdt lelijk huis onder de bevolking. Vanuit de ruimte kijken de meedogenloze maanmensen toe, hun kans afwachtend. Niemand weet dat het lot van de aarde afhangt van één meisje… Cinder, een getalenteerde monteur, is een cyborg. Ze is een tweederangsburger met een mysterieus verleden, beschimpt door haar stiefmoeder en beschuldigd van de ziekte van haar stiefzus. Maar als prins Kai in haar leven verschijnt, bevindt ze zich plots in het midden van een intergalactische strijd. Verscheurd door de keuze tussen plicht en vrijheid, loyaliteit en verraad, moet Cinder eerst de geheimen uit haar verleden achterhalen om de toekomst van haar wereld te kunnen beschermen

Titel: Cinder #1 Lunar Chronicles 
Auteur: Marissa Meyer
Aantal bladzijde: 387
Speelt zich af in: Nieuw Beijing 

Samenvatting

Cinder is een cyborg die in Nieuw Beijing als monteur werkt. Wanneer ze samen met haar stiefzus naar de schoothoop gaat wordt haar stiefzus besmet met de pest. Ze is niet de enige, de keizer is ook dodelijk ziek en het duurt niet lang tot hij komt te overlijden. Vlak na het overlijden van de keizer komt de koningin van Luna. Prins Kai heeft Cinder een klus gegeven om iets te repareren maar dan komt ze iets vreselijks te weten.

Mijn mening

Voor ik hem ging lezen had ik redelijk wat verwacht van dit boek en al mijn verwachtingen zijn waar. Toen ik eraan begon had ik al het gevoel dat ik hem niet meer weg kon leggen. Het werkt verslavend. Toen het einde in zicht kwam had ik wel het gevoel dat er wat actie miste en in de laatste paar pagina's kwam dat erin. Alles verliep vrij snel en toen was het boek uit. Balen vind ik. 

Ik vind dat Cinder nogal raar wordt afgebeeld. Het is een cyborg maar ze ziet eruit als mens ik kan me er geen beeld bij maken. Ik weet niet of jullie dit ook hebben maar ik stoor me eraan. Ik probeer altijd een beeld te maken bij de personen over wie ik lees. Voor de rest is ze niet vervelend in het verhaal. 

Vervolg

Cinder is het eerste boek in de Lunar Chronicles, het tweede boek Scarlet heb ik ook al. Het derde boek Cress komt op 4 februari uit. Ik kan niet wachten tot ik kan beginnen aan Scarlet.

CONVERSATION

1 reacties: