Cover war #2

Het is weer zo ver, ik ga een paar covers met jullie bespreken. Ik heb gekozen voor covers waarvan de Britse van de Amerikaanse afwijkt. Interessant is het niet? 
Laten we beginnen met Divergent van Veronica Roth. Waarom ik voor dit boek heb gekozen is omdat ik de Britse cover echt prachtig is, dit geldt ook voor de Amerikaanse cover. Ik vind dat de Britse cover (links) het verhaal van Tris veel beter beschrijft. De Amerikaanse cover (rechts) ook mooi maar als het om het verhaal gaat is de Britse cover velen malen mooier. Ik heb de Amerikaanse cover thuis, maar dat komt vooral doordat Allegiant (Amerikaans) een prachtig exemplaar is. Voor mij is de winnaar de Britse cover.


Dan ga ik door met Belle van Lesley Pearse. Zo jammer dat ze de cover hebben veranderd. De Britse cover (links) is echt prachtig. Het verhaal gaat over een jong meisje en in mijn ogen zit de Britse cover er veel jonger uit. Die beschrijft het boek beter. Ook vind ik dat de Amerikaanse cover (rechts) mysterieuzer eruit ziet met die donkeren kleuren. Mijn voorkeur gaat naar de Britse cover. Ik vind hem echt prachtig.




CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten